نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم؛

قدم‌های مثبتی از سوی تصمیم‌سازان کلان کشور برای حرکت به یک اقتصاد درون‌زا برداشته شده است / دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌دلیل اتکا به درآمدهای نفتی است

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۸۶۹۸
قدم‌های مثبتی از سوی تصمیم‌سازان کلان کشور برای حرکت به یک اقتصاد درون‌زا برداشته شده است / دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌دلیل اتکا به درآمدهای نفتی است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت هدفمند از تولید داخل، راه خروج از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت است.

به گزارش برنا از اراک ، محمد حسن آصفری  افزود: اقتصاد تک محصولی در نظام اقتصادی دنیا بیمار و ناقص است و اگر قرار است آثار تحریمی و فشارهای اقتصادی دشمنان کاهش یابد بایستی مجلس شورای اسلامی و دولت پوست اندازی در رویه فعلی اقتصاد را در اولویت قرار دهند و سهم‌گذاری برای بخش‌های مختلف در درآمدزایی با حمایت اصولی دنبال شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر قدم‌های مثبتی از سوی تصمیم‌سازان کلان کشور برای حرکت به یک اقتصاد درون‌زا و مالیات محور برداشته شده اما این اقدامات نیازمند تکمیل شدن است تا بتوان مسایل مالی کشور را مدیریت کرد و برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی باید اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه حمایت از تولید داخل و جذب سرمایه‌گذاری برجسته‌سازی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌دلیل اتکا به درآمدهای نفتی است، در صورتی که اگر بودجه کشور بر اساس تولید و اقتصاد دانش‌بنیان تنظیم شود هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع توسعه و بالندگی کشور شود.

آصفری اظهار داشت: برای خروج از بحران اتکا به درآمدهای نفتی باید نگاه مردم، مجلس و دولت به مقوله اقتصاد تغییر کرده و با ارزیابی و حمایت ظرفیت‌های داخلی، ایده‌های دانش‌بنیان و فناور نسل جوان، استفاده حداکثری از صنعت و کشاورزی و اجرای سیاست‌های تشویقی در فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی زمینه توسعه و بالندگی کشور  فراهم شود.

وی اضافه کرد: محوریت اقتصاد تولیدی و مالیاتی با تولید ارزش افزوده و رفع نیازهای مصرفی همراه است در صورتی که اقتصاد متکی به نفت و خام‌فروش این محصول ، نه تنها ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارد بلکه به نوعی هدررفت سرمایه ملی نیز محسوب می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است که با فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی مسیر اسیب‌زای اقتصاد به سرعت ترمیم شود و جایگزینی ارایه فرآورده‌های افزوده نفت به جای خام فروشی نیاز به تکیه بر گسترش صنایع دانش‌بنیان و تقویت زنجیره تولید بر مبنای فناوری روز دنیا دارد. 

آصفری افزود: کارگروهی تخصصی با هدف تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده و در مدت کوتاهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد نشست‌های متعددی با اعضای هیات دولت و فعالان اقتصادی کشور برگزار شده است که تصمیمات کارگشایی در این زمینه با قوت دنبال خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز