مدیرکل ورزش وجوانان ایلام:

هیچ ورزشکاری در استان کرونا ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۴:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۵
هیچ ورزشکاری در استان کرونا ندارد
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: در طول شیوع بیماری کرونا در استان کارمند اداری مبتلا به کرونا داشته ایم ولی خوشبختانه ورزشکار مبتلا به کرونا نداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مظفر علی شائی با اشاره به اهمیت ورزش در خصوص ایمن کردن بدن در مقابل بیماری ها گفت: اگر مردم می دانستند ورزش چه تاثیری بر سلامتی جسم، روح و روان فرد دارد هرگز لحظه ای از آن غافل نمی شدند.

او افزود:امروزه اگر مردم ما دارای تغذیه سالم وفعالیت ورزشی مرتب وروزانه باشند می توان گفت بیماری کرونا در مقابل یک سیتم ایمنی قوی نسبت به افرادی که فعالیت ورزشی ندارند ضعیف تر است وبه مراتب خطرات کمتری برای افراد ورزشکار دارد.

اوگفت: البته می طلبد که رسانه ها با آگاهی بخشی و تبلیغ برای توسعه ورزش های همگانی و ایجاد نگرش در مردم آنها را به فعالیت های ورزشی ترغیب کند چرا که متاسفانه برخی مردم هیچ نگرش و اهمیتی به ورزش ندارند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش در طول روز برای فرد او را از هر پزشکی بی نیاز می کند ، پیاده روی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی مناسب است هرچند الان توصیه می شود در خانه ورزش های حداقلی انجام شود اما در صورت انجام باید پیاده روی به صورت تند باشد طوری که حرف زدن برای ورزشکار سخت شود تا تاثیر لازم بر بدن گذاشته شود.
علی شائی ادامه داد: برخی ها بر حسب عادت ساعت ۱۱شب پیاده روی می کنند که بر اثر این کار یک هورمون آرامش بخش ترشح و باعث یک خواب راحت می شود.
او با اشاره بر اینکه ورزش باعث تقویت نشاط وکاهش آسیب های اجتماعی و روحی می شود گفت : نویدی برای خانم های ایلامی دارم و آن اینکه بعد از ریشه کنی کرونا ورزشگاه تختی به مدت دو روز در هفته از صبح تا ساعت 21 شب در اختیار بانوان با حداکثر امکانات باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز