انجام موفق عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۲۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳۴
انجام موفق عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت
برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط متخصص حاذق و توانمند بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل گفت: بیمار خانم ٦٧ ساله ای با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شدید صورت بگونه ای که اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشتند که موارد مقاوم به درمان دارویى این بیمارى (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحى میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روى عصب پنجم مغزى درمان مى شوند.

دکتر عبدالحمید براتی افزود: در این عمل جراحى با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت بیمار، دسترسى به اعصاب مهم مغزى صورت می گیرد و فشار از روى عصب مذکور برداشته شد.

وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالى و مهم این عمل جراحى، فلج صورت و از دست دادن شنوایى است ولی خوشبختانه این بیمار بعد از عمل جراحى بدون هیچ عارضه و نقص عصبى بیدار و هوشیار است، درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن می باشد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت.

دکتر ابراهیم یاری نسب خاطر نشان کرد: شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز