۳۵هزار نفر از خدمات بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد بهره مند هستند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۲۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵۱
۳۵هزار نفر از خدمات بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد بهره مند هستند
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۵ هزار نفر از جمعیت استان شامل کودکان،معلولان،زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محسن مرادی مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت:پرداخت مستمری،کمک هزینه مسکن،درمان وادامه تحصیل،توزیع وسایل توان بخشی، نگهداری از معلولان،آموزش های مهد کودک،مشاوره در موضوعات مختلف و خدمات رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی در خانواده ها از مهمترین خدمات بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به جامعه هدف است.

وی افزود:بخشی از خدمات رسانی به جامعه هدف در استان با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

وی بیان کرد: تاکنون مجوز فعالیت ۳۰۰ مهد کودک در مناطق شهری و روستایی،۲۲مرکز ترک اعتیاد و ۱۰ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هم اکنون مراکز روزانه ترک اعتیاد و مهد کودک ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل هستند.

مرادی تاکید کرد: مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و معلولان با رعایت مراقبت های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: هیچ موردی از بیماری کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی استان گزارش نشده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی در استان خبر داد.

مرادی گفت: در این مراکز ۲۲ فعالیت بهزیستی از سوی بخش خصوصی انجام می شود.

وی ابراز داشت: این طرح هم اکنون در حال صدور مجوز در استان است.

مرادی گفت:یکی از وظایف تاسیس مراکز مثبت زندگی پایان دادن به سردرگمی مراجعان از جمله افراد دارای معلولیت است و دسترسی گروه‌های هدف را به خدمات سازمان بهزیستی تسهیل خواهد کرد.

مرادی با اشاره به اینکه حمایت از مددجویان برای تامین مسکن با پرداخت تسهیلات بلاعوض و وام های بانکی یکی از برنامه های بهزیستی است عنوان کرد: ۵۵ واحد مسکونی مددجویی در هفته بهزیستی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ یکصد فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان متقاضی در استان پرداخت شده است.

وی گفت:۳۴۲ نفر خانواده ۲ معلولی، ۳۷ خانواده سه معلولی، ۱۶ خانواده چهار معلولی و ۹ خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.

وی افزود:یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مرادی گفت: هم اکنون سه هزار نفر پشت نوبت استفاده از خدمات مستمری در استان هستند.

وی تاکید کرد: این افراد پس از انجام مراحل کمیسیون های پزشکی واجد استفاده از خدمات مستمری مددجویان تشخیص داده شده اند.

مرادی با اشاره به اینکه این افراد از دیگر خدمات بهزیستی چون کمک هزینه تحصیل،درمان،ایاب و ذهاب و سایر خدمات استفاده می کنند ابرازامیدواری کرد: با پیگیری مسئولان این افراد مشمول بهره مندی از مستمری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز