استاندار سمنان:

رسالت تاریخی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور این روزها بر دوش صنعتگران است

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۵
رسالت تاریخی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور این روزها بر دوش صنعتگران است
استاندار سمنان گفت: رسالت تاریخی گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل فشارهای اقتصادی، تحریم‌های خارجی و شیوع کرونا ویروس این روزها بردوش تولیدکنندگان و صنعتگران است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان سمنان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: شرایط کشور از نظر اقتصادی بسیار سخت است و این شرایط در وهله اول حاصل تحریم و فشارهای خارجی دشمن است.
وی افزود: نقش آمریکا و دشمنان در مشکلات اقتصادی کشور را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت و تداوم تصمیم های نابخردانه آمریکا برای دشمنی علیه ملت ایران استمرار دارد و در شیوع کرونا ویروس باردیگر این کشور دشمنی خود را به ملت ایران نشان داد.
استاندار سمنان تصریح کرد: اواخر سال گذشته اقتصاد ایران تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفت که علاوه بر سلامت مردم ،مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد کرد.
آشناگر تصریح کرد: دولت به خوبی موج اول شیوع کرونا ویروس را کنترل کرد و امیدوارم با همراهی مردم روند کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه یابد.
آشناگر تصریح کرد: کرونا ویروس در کاهش صادرات و واردات کالا تاثیر قابل توجهی داشت و این شرایط تنها مختص به کشور ایران نبود و بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس قرار گرفتند.
آشناگر ادامه داد: کرونا ویروس در روند تولید کشور اختلال ایجاد کرد و در کنار آن محدودیت و تحریم های اقتصادی ، گرفتارهای بخش صنعت را بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه، منابع درآمدی دولت به دلیل فشارهای خارجی و تحریم و شیوع کرونا ویروس به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده ، وصولی مالیاتی و بانکی در کشور با مشکلاتی مواجه شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: خلاقیت و ابتکار در شرایط سخت حاصل می‌شود و از واحدهای صنعتی توقع داریم که در این شرایط مجاهدت، تلاش و ابتکار در کار را فراموش نکنند.
استاندار سمنان افزود: اکنون رسالت تاریخی رفع مشکلات اقتصادی بر دوش بخش صنعت و تولید کشور است و دولت با تمام توان با بخش خصوصی هم اندیشی دارد و دستگاه های اجرایی گوش شنوا برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی باشند و در کنار آن فعالان اقتصادی هم در کنار دولت باشند.
آشناگر ادامه داد: نگاه تعاملی و همه جانبه بین دولت و بخش خصوصی حکم فرما باشد و همکاری و درک متقابل بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان در این آیین ۱۷ واحد تولیدی ، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی تجلیل شدند.
آریا ترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، آسیا لنت، الگانت، فروسلیس ایران، تولیدی شیمیایی کلران، رویان دارو، داروسازی ثنامد، شیمیایی انرژی سمنان، سیمان شاهرود، صالح گچ، کندر، نقش جبه پارس، هدیش سبز پارسه، سیم و کابل دامغان، پاسارگارد صنعت باطری، املاح معدنی ایران و طرح فرآوری معدنی پرشیا اروپا به عنوان واحدهای نمونه و طرح نمونه صنعتی و تولیدی برگزیده شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز