۲هزار و۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به گچساران اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۲:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۹۹۸۴
۲هزار و۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی به گچساران اختصاص یافت
فرماندار گچساران گفت: ۲ هزارو ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارملی امسال برای اجرای طرح های این شهرستان در نظر گرفته شد.

علی خوان پایه در گفت و گو با خبرگزاری برنا افزود: هم اکنون بیش از ۱۵ طرح ملی در شهرستان گچساران در دست اجراست.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات طرح های ملی در گچساران بیان کرد: این میزان اعتبار با حمایت دولت و پیگیری های صورت گرفته برای اجرای طرح های مجتمع دانشگاهی گچساران، پارک علم و فناوری، مطالعات طرح گندم و حبوبات، مرکز آموزش و پژوهش نفت و گاز گچساران، ایجاد منطقه جدید دهکده گردشگری سد چم شیر، طرح توسعه پرتودهی و کاربرد و موزه نفت بوده است.

خوان پایه ابراز کرد: اعتبارات مجتمع دانشگاهی گچساران امسال از ۷۰ میلیارد ریال به۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

 وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای پارک علم و فناوری گچساران امسال در نظر گرفته شده است.

خوان پایه ادامه داد: همچنین امسال یک ردیف جدید مستقل برای مطالعات طرح گندم و حبوبات امام زاده جعفر ایجاد شد که بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای این بخش در نظر گرفته شد.

فرماندار گچساران گفت: با حمایت دولت و پیگیری های انجام شده امسال ۲۰ میلیارد ریال برای مرکز آموزش و پژوهش نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد و گچساران در نظر گرفته شد.


خوان پایه با بیان اینکه مدیران اجرایی این شهرستان نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند ادامه داد: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای طرح انتقال آب از سد چم شیر به روستاهای سرابننیز، سعادت آباد، دشت گز، پشکان ، ۷۰ میلیارد ریال به منطقه جدید دهکده گردشگری سد چم شیر و ۵۰ میلیارد ریال برای تعمیرات و تامین تجهیزات و ماشین آلات در حوزه آموزش سلامت گچساران از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه راه اندازی تاسیسات پرتودهی هسته ای در گچساران، نقش مهمی در اقتصاد و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی دارد گفت: با توجه به توافقات اولیه با سازمان انرژی اتمی و بازدید معاون سازمان انرژی اتمی ایران از استان، اعتبار طرح توسعه پرتودهی هسته ای در گچساران از ۲۵ میلیارد ریال به ۴۲۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

خوان پایه اظهار داشت: راه اندازی تاسیسات پرتودهی هسته ای در گچساران، نقش مهمی در اقتصاد و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی دارد.
وی اضافه شدن قطعه میشان به طرح جاده باباکلان-چرام، اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به موزه نفت و اضافه شدن مناطق خان احمد، باشت، مناطق نیمدور، نازمکان،آرو به طرح انتقال آب کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری است.
خوان پایه ادامه داد: طی چند سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه زیر ساخت های راه های ارتباطی و آب و خاک در این شهرستان انجام شد.
وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ، ۱۲۵ متر مکعب آب از سد در حال ساخت چم شیر برای بخش های صنعت و کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار گچساران ادامه داد: ۶۵ میلیون متر مکعب برای آبیاری زمین های دیم در گچساران و ۶۰میلیون متر مکعب آب نیز برای مصارف بخش صنایع از سد چم شیر اختصاص یافته است.

خوان پایه گفت: امید است که این میزان تخصیص آب بتواند زمینه ساز توسعه بخش کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان گچساران باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون آبرسانی به ۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران در دست اجراست.

خوان پایه اظهار داشت: ۶ هزار۵۰۰  هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و ۲، پنج هزار و ۷۰۰هکتار اراضی دشت لیشتر، یک هزارو ۳۰۰ هکتار زمین های کشاورزی دشت مور و یکهزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی هم اکنون در دست اجراست.

فرماندار گچساران افزود: آبیاری نوین در ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در دولت تدبیر و امید اجرا شد.

وی گفت: بازآفرینی پایدار شهری در دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به عنوان یک طرح پایلوت کشوری است که با حمایت دولت در چند سال گذشته اجرا شد.

خوان پایه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان  را یکی از طرح های اجرا شده در این شهرستان اعلام کرد و افزود: پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد.

وی ابراز کرد: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات، رادک، لبنان، مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

خوان پایه گفت: با حمایت دولت و در چند سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه های توسعه شهری و روستایی اجرا شد که جای تقدیر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز