اولین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۵:۵۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۰۲۱۵
اولین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر با عنوان «قصه‌گوی صبا» با هدف ترویج فرهنگ قصه‌‌گویی و ارتقای دانش اقتصادی کودکان روستایی و عشایر، از ۲۳ تیرماه آغازشده است.

عیسی کریمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستان در گفت وگو با خبرگزاری برنا گفت؛ همزمان با شیوع موج دوم کرونا، این صندوق با هدف پُرکردن اوقات فراغت کودکان روستایی و عشایر و نیز تقویت مهارت قصه‌گویی، گردآوری داستان‌های بومی، قصه‌های محلی و فولکلور، نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر را برگزار می‌کند.

کریمی افزود:افزایش دانش اقتصادی و آشنایی با مفهوم پس‌انداز و تقویت روحیه آینده‌نگری در کودکان از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی از نحوه شرکت در جشنواره خبر داد و گفت:تمام کودکان 5 تا 12 ساله روستایی و عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت  استان کهگیلویه وبویراحمد می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، یکی از قصه‌های بومی محل زندگی خود، یا قصه خیالی خود با محوریت شخصیت یک «قلک جادویی» را رو به دوربین تلفن همراه، تعریف کنند و ویدئوی ضبط شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

کریمی گفت:علاقه روستایی و عشایر می توانند نحوه ارسال آثار ویدئو های ظبط شده خود را به جشنواره کودکان تا تاریخ 20 مرداد ماه از طریق واتساپ به شماره 09127984402 یا ایمیل به آدرس ghesegoo.saba@gmail.com ارسال کنند.

وی افزود :برندگان جشنواره 25 تا 30 مردادماه معرفی خواهند شد.

کریمی بیان کرد:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر حدود یک میلیون و 800 هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر دارد و با حدود 2 هزار کارگزاری در سطح کشور مشغول ارائه خدمات بیمه‌ای است.

وی در پایان گفت :انتشارات زرافه، ماهنامه قلک، انتشارات هوپا و پخش مداد آبی، صندوق را در برگزاری این جشنواره، همراهی خواهند کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه