پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیاردی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۳:۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۰۴۳۳
پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیاردی  به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حسین عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه روند پرداخت تسهیلات  به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در کرمانشاه آغاز شد گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۵ بانک و موسسه اعتباری استان در ۱۴ رسته اقتصادی اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در مرحله اول ۲۸ هزار و ۳۴ بنگاه اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اظهارداشت: واحد‌های کسب و کار آسیب دیده در رسته‌های مختلف اقتصادی با پنج هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ضمن تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه کارا وارد سیستم بانکی شده و در حال تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند.

عزیزی افزود: تاکنون چهار هزارو ۷۱۹ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا به منظور حمایت از ۶ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کرده اند.

او بیان کرد: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد ریال از این تسهیلات توسط مؤسسات و بانک‌های عامل در استان پرداخت شده است، لذا از دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و بانک‌های عامل می‌خواهیم با عزم جهادی نسبت به بررسی پرونده‌ها و پرداخت این تسهیلات در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کردند، گفت: در استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کارگر که شغل خود را در اثر شیوع کرونا از دست داده اند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که مقرری آنان توسط سازمان برنامه و بودجه به نسبت کارکرد پرداخت می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه پرداخت مقرری بیمه بیکاری اردیبهشت نیز در دست اقدام است، بیان کرد: از اول خرداد ماه سال جاری پرداخت مقرری بیمه بیکاری به روال عادی برگشته و مطابق قانون بیمه بیکاری و به نسبت کارکرد پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی، پرداخت خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز