مدیر سازمان مردم نهاد رهروان فرهنگ سبحان:

کرونا برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی را به تعویق انداخت/ برگزاری هفته جوان در سال آینده

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۸۷۸
کرونا برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی را به تعویق انداخت/ برگزاری هفته جوان در سال آینده
مسعود احمدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سال جاری که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد تأکید کرد که در سال آینده با همکاری وزارت ورزش و جوانان در تعامل با 4 کشور همسایه مراسمی تحت عنوان هفته جوان برگزار خواهد شد.

مسعود احمدی مدیر سازمان مردم نهاد رهروان فرهنگ سبحان در شهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: از زمانی که سازمان مردم نهاد رهروان فرهنگ سبحان شروع به کار کرده اولین بحثش نشاط اجتماعی و تأثیر ایام خاص ملی، مذهبی بر فرهنگ و روحیه مردم بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: ما در مناسبت‌های مختلف جشن‌هایی برگزار کردیم که قسمتی از این جشن‌ها را به مباحث مربوط به آن روز اختصاص دادیم، به عنوان مثال در جشن دهه کرامت موضوعاتی مثل سبک زندگی ایرانی اسلامی را دنبال کردیم و از این طریق به نوعی به ترویج ارزش‌های مذهبی و سنتی‌مان پرداختیم که استقبال خوبی نیز از این جشن‌ها صورت گرفت.

مدیر سمن رهروان فرهنگ سبحان در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های سمن ما در حوزه فرهنگ به فعالیت‌های آموزشی مربوط می‌شود. ما در کارگاه‌های دانش افزایی درباره مباحث روز موضوعاتی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دادیم که در کنار آن مسائل آموزشی بسیاری مطرح می‌شد. به طور کل در سال 98 ما 54 شب مراسم برگزار کردیم که فکر می‌کنم در نوع خود یک رکورد بوده و کارهایی انجام دادیم که واقعاً از حد و اندازه‌های یک سمن بیشتر بوده است.

او افزود: ما حتی بعضی شب‌ها 5 تا 6 هزار مخاطب داشتیم، ما می‌توانیم ادعا کنیم صد در صد مراسم‌هایمان در ارومیه موفق بوده است. در برگزاری این مراسم‌ها، نهادهای مختلفی با ما همکاری داشتند که حتماً در موفقیت ما تأثیرگذار بوده است. شهرداری ارومیه و سپاه پاسداران این شهر همیشه حامیان ما بودند. سپاه پاسداران در تهیه سخت‌افزارها به ما کمک می‌کرد و شهرداری نیز با اطلاع‌رسانی در سطح شهر همکاری‌هایی با ما داشت که در بیشتر شدن مخاطب و بالا رفتن کیفیت برگزاری مراسم بسیار تأثیرگذار بود.

احمدی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری برای آینده داریم؛ چند روز پیش در جلسه‌ای با مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در مورد تأثیر ارومیه بر منطقه موضوعاتی مطرح شد که قرار بر این است از آنجا که آذربایجان غربی با 4 کشور همسایه است تعاملی با این کشورها داشته باشیم که یک هفته جوان با حضور نمایندگان کشورهای همسایه برگزار کنیم. وزارت ورزش و جوانان به ما قول همکاری داده و با توجه به شرایط سال جاری که ویروس کرونا حاکم کرده است قرار شد برای سال بعد این برنامه را مدنظر داشته باشیم.

احمدی در ادامه گفت: ما برای برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی با عراق و ترکیه مذاکره کرده بودیم و به تعامل رسیده بودیم که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا برگزاری این جشنواره به تعویق افتاد. از آنجا که هر منطقه و استان یک آداب و رسوم خاص خود را دارد که بازی‌های محلی نیز جزوی از این آداب و رسوم هستند در نظر داشتیم در هفته میراث فرهنگی جشنواره‌ای از این بازی‌ها با همکاری این دو کشور برگزار کنیم، جشنواره‌ای از اقوام و ادیان مختلف که برای آن مسابقات و کارگاه‌هایی نیز در نظر گرفته بودیم. این جشنواره می‌توانست به تعامل و نزدیک‌تر شدن این کشورها و اقوام کمک بیشتری کند که امیدوارم در آینده شرایط برای برگزاری این جشن فراهم شود.

نظر شما