رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛:

موج اول کرونا به پایان نرسیده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۴:۳۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۱۵۴۲
موج اول کرونا به پایان نرسیده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به آمارهای موجود, در حال حاضر استان مرکزی نسبت به استان های دیگر دارای وضعیت خوبی است; اما همین شرایط نیز کاملاً به رعایت کردن مردم بستگی دارد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید  محمد جمالیان افزود :  اگر مردم مقداری کمک کرده و جشن ها و عروسی ها را برگزار نکنند، می توانیم وضعیت استان مرکزی را مدیریت کنیم. بزرگترین مشکلی که در استان مرکزی وجود دارد, این است که با وجود تعطیلی تالارها، مردم در خانه ها و باغ های شخصی , مراسم های عروسی را برگزار می کنند.
 جمالیان اظهار داشت: در حال حاضر, شهرستان های شازند و خنداب در وضعیت سفید قرار دارند. شهرستان های خمین, فراهان و کمیجان در وضعیت نارنجی; شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. در استان مرکزی هنوز موج اول به پایان نرسیده که بخواهیم عنوان کنیم موج دوم آغاز شده است.
وی ادامه داد: در استان مرکزی با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه نیستیم و به لحاظ دارو نیز مشکل خاصی در استان وجود ندارد. ماسک در تمامی داروخانه ها وجود دارد و در دسترس می باشد. ممکن است مقداری قیمت آنها گران باشد، اما قابل دسترسی است و کمبود وجود ندارد. الکل نیز به میزان کافی در داروخانه ها وجود دارد. در خصوص دستکش نیز باید عنوان کرد که تنها در بیمارستان های دولتی و دانشگاه ها توزیع می شود. در بخش خصوصی نیز دستکش های فریزری توزیع می گردد. البته باید گفت که دستکش در مبحث پیشگیری از کرونا چندان مؤثر نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز