شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار دهنده / ٩٠ درصد موارد مثبت بیماران کرونایی در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران هستند

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۵:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۱۵۶۶
شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار دهنده / ٩٠ درصد موارد مثبت بیماران کرونایی در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروز 179 جواب از آزمایشگاه یاسوج دریافت شد که ٩٠ درصد موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در بیست و نهمین روز از تیرماه، 210 بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان اند که از این تعداد 86 نفر مبتلای قطعی هستند.

وی با اشاره به اینکه 9 بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری و 6 بیمار اینتوبه می باشند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1934 مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در شهرستان های گچساران و بویراحمد شمار مبتلایان افزایش زیادی داشته که گچساران وضعیت قرمز و بویراحمد در وضعیت هشدار است و نیز شهرستان های بهمئی و کهگیلویه باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان از هشدار به سمت قرمز است، خاطر نشان کرد: با ورود استان به پیک بیماری، بی شک نیاز بیماران به بستری و خدمات ویژه آی سی یو نیز افزایش خواهد داشت.

دکتر یزدان پناه عنوان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و سایر پروتکل های بهداشتی در حال حاضر تنها راه کنترل این بیماری و پیشگیری از شیوع بیشتر آن است.

 

نظر شما