مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبرداد؛

مرحله اول تسهیلات به فعالان ورزشی که در بر اثر شیوع کرونا خسارت دیده بودند پرداخت شد

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۱۸۹۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت مراکز و باشگاه‌های ورزشی در این ایام، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به شاغلان این حوزه خسارت وارد کرد.

به گزارش برنا از اراک ، عابد حقدادی  افزود: مجموع خسارت‌ وارده به ورزش استان مرکزی فهرست‌بندی و به وزارت ورزش و جوانان ارایه شده تا برای جبران این آن اقدامات لازم صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: طبق  بخشنامه ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش و جوانان اماکن ورزشی از اوایل اسفند پارسال تعطیل شد که این امر اقتصاد حوزه ورزش را با مشکلاتی مواجه کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: مهمترین خسارت تعطیلی فضاهای ورزشی در نتیجه شیوع ویروس کرونا، کم تحرکی و زیان‌های جسمی و روانی است چرا که با تعطیلی فضاهای ورزشی همه ورزشکاران حتی فعالان ورزش همگانی خانه‌نشین شدند.

حقدادی اظهار داشت: ورزشکارانی که به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند زمان طلایی ممارست بدنی را باید به صورت مداوم داشته باشند و تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل کرونا مشکلات زیادی را برای این قشر ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از اماکن و فضاهای ورزشی استان مرکزی استیجاری هستند که معوقات اجاره‌بها و تسهیلات در ایام کرونا فشار مضاعف اقتصادی برای فعالان این حوزه بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: با هماهنگی‌ صورت گرفته یک مرحله تسهیلات به فعالان ورزشی که در بر اثر شیوع کرونا خسارت دیده بودند پرداخت شد و در مرحله بعدی نیز حتی ورزشکارانی که زیرپوشش بیمه هم نبودند تا سقف ۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

حقدادی بیان کرد: بر اساس آخرین بخشنامه‌ای  فدراسیون پزشکی و ورزشی فعالیت اماکن ورزشی در شهرهای سفید و زرد بلامانع است و در صورتی که ستاد پدافند زیستی استان شهری را قرمز اعلام کند، اماکن ورزشی باید بدون فوت وقت تعطیل شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز