در دیدار با نماینده ولی فقیه گفته شد:

خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد به تعهد ساخت مسکن ایثارگران عمل کرد / پرداخت مطالبات ایثارگران تا پایان دولت

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۱۹۲۸
خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد به تعهد ساخت مسکن ایثارگران عمل کرد / پرداخت مطالبات ایثارگران تا پایان دولت
معاون رییس جمهوری بیان کرد: خراسان جنوبی به عنوان اولین استان در کشور صد درصد موارد مربوط به هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران را حل کرده هرچند که این اقدام ذره‌ای در برابر دریای بیکران جانفشانی ایثارگران است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سعید اوحدی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

وی بیان کرد: در چند ماه گذشته پنج مصوبه کاربردی در حوزه جامعه ایثارگران در هیات دولت تدوین شده که مطالبات ایثارگران از مهمترین آنها است.

وی گفت: مطالبات جامعه ایثارگران سال‌ها بر دوش مسوولان بنیاد شهید سنگینی می‌کرد که مهمترین آن مطالبات بازنشستگان بود اما طبق دستور رییس جمهوری تا پایان دولت هیچ مطالبه‌ای در مورد خانواده ایثارگران نباید وجود داشته باشد.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: مسکن ایثارگران از دیگر مصوبه‌های کاربردی است که در کنار پروژه سنگین مسکن ملی باب ویژه‌ای برای خانواده ایثارگران باز شد و براساس این تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحد مسکونی برابر خدمات ۱۲ ساله بنیاد شهید در حوزه مسکن ساخته خواهد شد.

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی وام مسکن از مهمترین پشتوانه‌های این مصوبه‌ها است که گام مثبتی در این زمینه خواهد بود.

اوحدی همچنین با تقدیر از زحمات و پشتکار استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این همت باعث شده که امروز بتوانیم اعلام کنیم که خراسان جنوبی به عنوان اولین استان در کشور صد درصد موارد مربوط به هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران را حل کرده هرچند که این اقدام ذره‌ای در برابر دریای بیکران جانفشانی ایثارگران است.

وی اشتغال را از دیگر مصوبه‌های هیات دولت ذکر کرد و گفت: در زمینه اشتغال ایثارگران قانون الزاماتی را مشخص کرده که دستگاه‌ها موظفند ۲۵ درصد از ظرفیت اشتغال را به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: به لحاظ مالی هیچ کاری نمی‌توان انجام داد که رشادت‌ها، زجرها و سوز دل خانواده شهدا و ایثارگران را بتواند جوابگو باشد اما امیدواریم با توجه به شرایط سخت دولت از لحاظ اقتصادی و شرایطی که استکبار جهانی ایجاد کرده که در تاریخ بی‌سابقه است، بتوانیم موثر باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دولت و مجلس شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند اظهار داشت: در کنار این شرایط مردم ولایتمدار و رهبر خوبی داریم که کشتی انقلاب را به سواحل امن رسانده و امروز می‌توان با قوت گفت که فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه همه موفقیت‌ها است.

 

نظر شما