فقط در ۱۰ روز رخ داد:

عدم توجه به جلو ۴۶ درصد از تصادفات خراسان جنوبی / ۱۱ فوتی و ۴۴ مجروح

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۸:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۲۶۹۹
عدم توجه به جلو ۴۶ درصد از تصادفات خراسان جنوبی / ۱۱ فوتی و ۴۴ مجروح
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین علت تصادفات اخیر واژگونی و خروج از جاده با ۴۶ درصد و توجه نکردن به جلو با ۴۲ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی گفت: متاسفانه با رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و نقص در برخی جاده‌های استان، تصادفات فوتی و جرحی طی روند صعودی، در روزهای گذشته افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات اخیر واژگونی و خروج از جاده با ۴۶ درصد و توجه نکردن به جلو با ۴۲ درصد بوده است. 

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۹ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۳۵ درصد تصادفات در محورهای روستایی رخ داده است گفت: پایان هفته گذشته پرحادثه‌ترین روز در تعطیلات گذشته بوده و سهم ۴۱ درصدی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با گلایه از برخی کاربران جاده‌ای به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی ادامه داد: به رغم توصیه‌های پلیس مبنی بر رعایت قوانین و مقررات، متاسفانه شاهد حرکات خطرساز و حادثه‌آفرین در جاده‌های استان هستیم.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: عامل اصلی تصادفات بنا به نظر کارشناسان خطای انسانی تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه خودروهای سواری با ۸۵ درصد بیشترین نقش را در تصادفات جاده‌ای و اکثر متوفیان و مجروحان ۳۱ تا ۴۰ سال داشته‌اند گفت: متاسفانه تصادفات در ۱۰ روز گذشته حوادثی دردناک را رقم زد و تعدادی از شهروندان و هموطنان ما را داغدار کرد.

وی افزود: با وجود نقص فنی و استاندارد نبودن برخی خودروها و اشکالات هندسی در نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، از نقش بازیگران اصلی این حوادث که همان رانندگان بی‌احتیاط هستند، نمی‌توان غافل شد که مهمترین عامل تصادفات طی این مدت در جاده‌ها بوده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز