معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

لزوم آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان قبل از شروع زندگی مشترک/ توجه به عقلانیت،صبر و صداقت در زندگی

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۲۷۹۹
لزوم آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان قبل از شروع زندگی مشترک/ توجه به عقلانیت،صبر و صداقت در زندگی
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: کشور ما با تمام فشارهای اقتصادی و تحریم به حول و قوه الهی در بحرانی نظیر کرونا با تکیه بر همدلی و همکاری آحاد جامعه به خوبی تونسته است این بحران را مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه ساماندهی جوانان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم فرهنگ سازیذصحیح افزود: باید مهارت‌های زندگی اسلامی و سالم در زندگی افراد به عنوان یک جامعه اسلامی نهادینه شود.

جمالی در ادامه با بیان اینکه زندگی ائمه اطهار میتواند الگوی خاص و مناسبی برای زندگی همه جهان باشد اظهار داشت: متاسفانه برخی از خانواده ها در بحث ازدواج جوانان دقت لازم را ندارند.

وی با اشاره به اصل صداقت در زندگی بیان کرد: بیشتر زندگی های امروزی بر اثر بی توجهی به صداقت و یا نبود صداقت بین زوجین و حتی خانواده ها دچار مشکل میشود.

جمالی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و فشار تحریمها بر کشور گفت که کشور ما با تمام فشارهای اقتصادی و تحریم به حول و قوه الهی در بحرانی نظیر کرونا با تکیه بر همدلی و همکاری آحاد جامعه به خوبی تونسته است این بحران را مدیریت کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروزه فرهنگ موفق و غالب در جامعه گفتمان بوده و خانواده‌ها باید به فرزندان خود روش صحیح زندگی کردن را قبل از ورود به زندگی متأهلی آموزش دهند.

جمالی با بیان اینکه  یکی از دلایل اساسی که سبب می‌شود در برخی از زندگی‌ها مشکلاتی بین زوجین پیش بیاید عدم صبوری است، ابراز کرد: اگر در زندگی فردی و اجتماعی ما صبر پیشه کنیم و تلخی و شیرینی زندگی را بپذیریم با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهیم بود

اداره ورزش و جوانان استان خود را محدود به دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت نکنند و دنبال ایجاد ابتکارات جدید و نوآوری باشد و سعی شود با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج راهکارهای لازم را پیش بینی کنند و بانک‌ها سعی کنند در این زمینه بویژه در بحث ضمانت همکاری لازم و ویژه را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاثیر کرونا بر تمام جوانب زندگی جامعه جهانی، ادامه داد: کرونا بر مساله ازدواج نیز نظیر سایر موارد تاثیر خود را گذاشته است.

جمالی افزود: در شرایط کنونی در زمینه برگزاری جشن‌های عروسی مخالف ازدواج وجشن نیستیم، منتها سلامتی جامعه برای ما در اولویت بوده و کرونا اگرچه مشکلاتی را بوجود آورده است اما می‌تواند در بحث ازدواج در کاهش هزینه‌ها و اکتفا کردن مردم به برگزاری جشن‌های ساده کمک شایانی کند.

 

نظر شما