آموزش مهارت، اولویت جهش تولید و رونق اقتصادی

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱۱
آموزش مهارت، اولویت جهش تولید و رونق اقتصادی
توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، "مهدی پارسا" در پیامی به مناسبت ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای را به تمامی تلاشگران عرصه مهارت آموزی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

در سالی که با رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظلُه العالی) به عنوان سال”جهش تولید” نامگذاری شده است ، توسعه و بسط آموزش های مهارتی با همت والا و بی شائبه همه دست اندر کاران عرصه آموزش های فنی و حرفه ای محقق می گردد.

بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کار آفرینی، تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمند سازی منابع انسانی دارد و رسالت آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش مهارت های گوناگون در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت ، خدمات وکشاورزی، نقش بسزایی در توسعه پایدار وکاهش نرخ بیکاری و جهش تولید خواهد داشت .

توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است ؛ زیرا سرمایه گذاریهای زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

اینک در آستانه فرا رسیدن ۶ مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای ،ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و تبریک به تمام تلاشگران عرصه مهارت آموزی، امیدواریم که بستر تلاش های موثر در این زمینه روز به روز مناسب تر، و اهتمام به این امور مهم نوید بخش تحول عظیمی در حرکت به سمت مهارت آموزی، رشد و آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه بویژه در خراسان جنوبی را فراهم آورد.

مهدی پارسا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز