رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد؛

هر روز بضاعت حوزه سلامت برای پاسخگویی به آسیب دیدگان از کرونا کمتر می‌شود / امکان پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ولی عصر ( عج) وجود ندارد /وضعیت خوبی برای کلانشهر اراک پیش‌بینی نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۳۰۲۱
هر روز  بضاعت حوزه سلامت برای پاسخگویی به آسیب دیدگان از کرونا کمتر می‌شود / امکان پذیرش بیماران کرونایی در  بیمارستان ولی عصر ( عج) وجود ندارد /وضعیت خوبی برای کلانشهر اراک پیش‌بینی نمی‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افزایش آمار بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا در اراک این کلانشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است و روز به روز بضاعت محدود حوزه سلامت برای پاسخگویی به آسیب دیدگان از کرونا کمتر می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان در جمع خبرنگاران افزود: رعایت نکردن موارد بهداشتی و بی‌توجهی به توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان  از دلایل اصلی رسیدن به این مرحله حاد است و ادامه‌ این شرایط، تراژدی سلامت را رقم می‌زند.

وی اظهار داشت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است و ظرفیت آن تکمیل شده است و از همه بدتر این است که شماری از افراد بستری شرایط بالینی حاد پیدا می‌کنند و دیدن این دشواری‌ها کادر درمان را که ایثارگرانه پای کار ایستاده‌اند، رنجیده دل کرده است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد و خمین، فراهان و کمیجان  در وضعیت نارنجی قرار دارند و نسبت به هفته قبل تغییری در آنها صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها این منطقه نیز در وضعیت زرد قرار گرفته است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: استان مرکزی در روزهای ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه‌های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.

وی گفت: تنها راه برون رفت از این بحران سلامت، توجه مردم به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت است و مردم باید فقط در موارد اضطراری از منازل بیرون بروند و ضمن استفاده از ماسک، سایر پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان و کشور مهار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۷۳ بیمار در مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) اراک بستری هستند و در سایر بیمارستان های اراک نیز ۲۴۹ بیمار مثبت و محتمل، دوران درمان کووید ۱۹ را سپری می‌کنند و اغلب این افراد اظهار می‌کنند که تصور نمی‌کردند کرونا به سراغ آنان بیاید و این روزهای سخت در خاطرشان نقش ببندد.

دکتر جمالیان افزود: بیمارستان‌های معین سایت درمانی کرونا در اراک فعال شده اما ظرفیت بستری آن‌ها محدود است و فاجعه روزی است که تخت خالی برای بستری نباشد و اگر رفتارهای پرخطر سلامت به سرعت اصلاح نشود، آن روز دیر نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری هستند که امکان پذیرش بیماران کرونایی در این مرکز درمانی وجود ندارد و همچنین بیمارستان طالقانی نیز ویژه زنان باردار است و نمی‌تواند بیماران کرونایی را پذیرش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ادامه وضعیت در افزایش شمار مبتلایان در اراک موجب خواهد شد تا مجبور به پذیرش و بستری بیماران در پارکینگ و حیاط بیمارستان‌ها باشیم.

دکتر جمالیان افزود: یک‌هزار و ۴۲۹ بیمار کرونایی در استان مرکزی در قرنطینه خانگی به سر می برند که ۲۰۶ بیمار از این تعداد در اراک در قرنطینه خانگی هستند.

وی اظهار داشت: وضعیت خوبی برای کلانشهر اراک پیش‌بینی نمی‌شود و در صورت ادامه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شمار مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در این کلانشهر دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ماسک و مواد ضدعفونی کننده به میزان لازم در داروخانه‌های استان وجود دارد و مردم برای ایمنی خود و دیگران استفاده از این اقلام را جدی بگیرند.

دکتر جمالیان افزود: ادامه این روند و افزایش شمار مبتلایان منجر به اعمال محدودیت و و مشکلات برای آحاد مردم را به دنبال دارد اما با رعایت نکات ساده می‌توان از این وضعیت به سلامت عبور کرد.

 

 

نظر شما