نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با بهره برداران سروک یاسوج

کشت برنج ممنوع

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۳۳۰۴
کشت برنج ممنوع
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، توجه جدی به مصوبات هیئت دولت درباره ممنوعیت کشت برنج را از دیگر مواردی ذکر کرد وگفت :بهره برداران و کشاورزان می بایست به آن عمل کنند چرا که شرایط آبی پایداری وجود ندارد.

نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاران طرح احیاء و تعادل بخشی در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی با تعدادی از نمایندگان کشاورزان و بهره برداران سروک یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رسول فرهادی   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خطاب به نمایندگان بهره برداران و کشاورزان اظهار داشت : با توجه به ممنوعیت کشت برنج در استان و تاکید مقام عالی وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران مبنی بر رعایت کردن مصوبه هیئت دولت ، استفاده از کشت های جایگزین بسیار مقرون به صرفه تر است که تغییر الگوی کشت هم می تواند در جهت صیانت از منابع آبی موثر و هم به لحاظ مادی برای کشاورزان درآمد بهتری داشته باشد.

فرهادی با تاکید بر رعایت اصول سازگاری با کم آبی گفت: عزم وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران در جهت منافع مردم و جلوگیری از هدر رفتن آب است و با این وجود شرکت آب منطقه ای استان برای رعایت حال بهره برداران اراضی سروک، شهرک ولایت و ... ایستگاه پمپاژ این منطقه را با وجود مشکلات فراوان، اورهال و تعداد دو دستگاه پمپ جدید با همت بخش خصوصی طرف قرارداد به این ایستگاه اضافه کرد تا در تابستان سال جاری کشاورزان، کشت خود را انجام دهند.

وی با تشریح فواید و اهمیت مصرف صحیح در منابع آبی گفت: همانطور که همگان اصلاع دارند بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است و با وجود خشکسالی های متعددی که طی سالهای اخیر اتفاق افتاده بود، منابع و سفره های آب، دچار کاهش و افت محسوسی شدند و به نوعی مشکلاتی برای کشاورزان پیش آمده بود ، انتظار می رفت بهره برداران به این موضوع، یعنی مصرف بهینه آب، اهمیت خاصی دهند، اما متاسفانه نه تنها به اخطارهای دستگاههای متولی امور، توجه نکردند، بلکه؛ استفاده نادرست و برداشت بی رویه را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، توجه جدی به مصوبات هیئت دولت درباره ممنوعیت کشت برنج را از دیگر مواردی ذکر کرد که بهره برداران و کشاورزان می بایست به آن عمل کنند چرا که شرایط آبی پایداری وجود ندارد.

فرهادی در پایان نحوه برداشت و توزیع آب توسط کشاورزان و بهره برداران را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: کشاورزان باید خود را در جایگاهی تصور کنند که نسل های آینده حیاتشان وابسته به مصرف صحیح این قشر می باشد و اگر این اتفاق در اذهان نهادینه شود مدیریت مصرف آب بسیار آسان خواهد شد .

در ادامه، کشاورزان مطالبی را در خصوص نحوه و شیوه آبرسانی به مزارع خود بیان کردند و خواستار رعایت عدالت در توزیع آب شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز