اولویت فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای، توانمند سازی مهارتی است

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۴۰۲۷
اولویت فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای، توانمند سازی مهارتی است
مالدار بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید، باید رویکرد ما نسبت به آموزش ها تغییر کند و اولویت فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای و توانمند سازی مهارتی مورد توجه تمام افراد جویای کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برناخراسان جنوبی، مالدار صبح‌ امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت های شغلی و تخصصی یکی از راهکارهای اساسی حل مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور است که می تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش بهره وری و کارایی شاغلین بخش های مختلف منجر شود. 

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید، باید رویکرد ما نسبت به آموزش ها تغییر کند و اولویت فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای و توانمند سازی مهارتی  مورد توجه تمام افراد جویای کار قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نهبندان با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است بیان کرد: در حال حاضر مرکز آموزش فنی و حرفه ای دومنظوره برادران وخواهران نهبندان با 5 کارگاه ثابت در بخش برادران و 5 کارگاه ثابت در بخش خواهران با مجموع 10 کارگاه آموزشی فعال قابلیت اجرای بیش از 70 حرفه آموزشی را دارد.

مالدار با بیان اینکه در سال 98 آموزش های مهارتی را برای 14 گروه هدف آموزشی در شهرستان اجرا کرده ایم تصریح کرد: در این راستا در سال 98 با اجرای 157 دوره آموزشی در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر بالغ بر ۳۲۷ هزار و ۳۱۷ نفر ساعت معادل 1600 نفر دوره در سطح شهرستان اجرا شده است که نسبت به تعهدات مرکز عملکرد 126 درصدی را داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درطرح قرارگاه مهارت آموزی و آموزش سربازان وظیفه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۴ نفر ساعت آموزش به 186 نفر ارائه شد که 134 نفر از سرباز وظیفه در آزمون های مهارتی در حرفه های مختلف شرکت کردند و در این بخش از آموزش ها رشد 208 درصدی را شاهد بوده ایم.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نهبندان از اجرای طرح توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری دانشگاهها طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این طرح کارگاه ها یی را ایجاد می کنیم که دانشجو همزمان با تحصیل می تواند براساس علاقه و یا رشته دانشگاهی درآن کارگاه حرفه ای را یاد بگیرد.

 

مالدار اظهار داشت در این راستا 33 نفر از دانشجویان بیش از یک هزار و ۶۶۸ نفر ساعت آموزش های مهارتی  را فرا گرفته اند.

وی افزود: همچنین طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم و مرزی از دیگر طرح‌های موفق ما در سال 98 بوده که مربیان ما در مناطق روستایی، عشایری و محروم مرزی حضور پیدا کرده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نهبندان گفت: در این راستا سال گذشته ۸۲ هزار و ۷۴۰ نفر ساعت برای 362 نفر اجرای آموزش شده است که بالاتر از تعهد ما بوده است و 170درصد رشد داشته است.

مالدار به طرح آموزش زندانیان اشاره کرد که در کسب درآمد و یادگرفتن حداقل یک مهارت برای زندانیان بسیار موثر بوده است و گفت: این طرح سال گذشته در ۲۰ هزار و ۵۱۷ نفر ساعت برای 75 نفر اجرا شده است که نشان دهنده رشد 102درصدی است.

وی با اشاره به طرح آموزش  های مهارتی به دانش آموزان که بر اساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش انجام می شود افزود: سال گذشته این طرح در قالب ۵۷ هزار و ۴۷۵ نفر ساعت برای 239 نفر از دانش آموزان اجرا شده است که 96 درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نهبندان آموزش زنانه خانه دار را طرح بعدی آموزشهای فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: سال گذشته 59 نفر از زنان خانه دار در قالب ۱۹ هزار و ۹۷ نفر ساعت از آموزش های مهارتی مرکز استفاده کردند که 127درصد تحقق پیدا کرده است.

مالدار به طرح آموزش در سکونتگاههای غیر رسمی اشاره کرد که در 4 محله مورد هدف( مسجد گلستان- محله عاشوراخانه – قائم غربی( محله صاحب الزمان) و انتهای خیابان شهید هاشم پور) برگزار شده است و گفت: در این طرح 262 نفر از بانوان محلات در قالب ۴۰ هزار و ۷۱  نفر ساعت از آموزش های مهارتی استفاده کردند که در این زمینه یک هزار و ۳۳۵ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در طرح آموزش در بنگاههای اقتصادی 33 نفر در قالب ۳ هزار و ۶۹۶  نفر ساعت از این آموزش ها استفاده کردند که 105 درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نهبندان یادآور شد: در طرح آموزش به متقاضیان مهارت آموزی  341 نفر در قالب ۹۳ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است که 93 درصد تحقق پیدا یافته است.

مالدار بیان کرد: همچنین در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که طی آن مهارت و شایستگی مورد…

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز