معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی؛

تجمعات، کانون اصلی انتقال ویروس کرونا هستند / برگزاری مراسم عروسی و عزا اکیدا ممنوع است / دو بیمارستان اختصاص یافته به بستری بیماران کووید ۱۹ تکمیل ظرفیت شده اند 

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۱:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۴۱۵۲
سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: تجمعات، کانون اصلی انتقال ویروس کرونا هستند به همین دلیل برگزاری مراسم عروسی و عزا اکیدا ممنوع است.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی  در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت استان مرکزی نسبت به ماه گذشته در موضوع بیماری کووید 19 نامناسب تر شده است، اظهار کرد: در تیرماه 2650 از مردم استان مرکزی با میانگین روزانه 86 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و بر همین اساس در حال حاضر دو بیمارستان اختصاص یافته به بستری بیماران کووید 19 تکمیل ظرفیت شده اند و در این راستا مجموعه استان نگرانی های جدی دارند.

ابتلای نیمی از کل بیماران در یکماه اخیر

وی با اشاره به اینکه نگرانیم که بیمارستان دیگری در استان تحت الشعاع این بیماری قرار گیرد و به شرایط غیرقابل قبول برسیم، گفت: نیمی از کل مبتلایان استان مرکزی طی یک ماه اخیر درگیر ویروس شده اند و در واقع روند کنونی، روند خوبی نیست به همین دلیل تصمیمات سختگیرانه ای در قرارگاه اتخاذ شده است.

اکرمی در خصوص این تصمیمات تصریح کرد: از روز شنبه چهارم مردادماه تمامی تالارهای عروسی تعطیل خواهند بود، تجمعات مرتبط با عروسی و مراسم ترحیم در تمام استان اکیدا ممنوع است و نیروی انتظامی و فرمانداران موظف هستند که این موضوع را مدنظر داشته و با افراد متخلف برخورد قانونی داشته باشند و دستگاه قضایی آمادگی رسیدگی قضایی به متخلفان را دارد.

کاهش ساعات کاری ادارات

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی و حجم بالای استفاده از انرژی برق، ساعات کار ادارات از چهار مردادماه از 6.45 صبح تا 13.30 خواهد بود و این روند تا پایان مردادماه ادامه دارد و پایان ساعات کاری روزهای پنجشنبه نیز 12.30 تعیین شده است، البته گروه های در معرض خطر، افراد دارای بیماری های زمینه ای و بانوان باردار می توانند با نظر مدیران دستگاه های اداری از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، همچنین جلسات غیرضروری در سطح ادارات لغو خواهند شد و فقط جلسات ضروری تشکیل خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت پارک ها و شهربازی ها و ضرورت نظارت بیشتر شهرداری ها، افزود: چنانچه در این اماکن پروتکل های بهداشتی با جدیت رعایت نشود ممکن است در هفته های آینده سختگیری های بیشتری اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان استان مرکزی قبل از خروج از منزل این سوال را از خود بپرسند که آیا خروج از منزل ضروری است یا خیر؟ گفت: بسیاری از امور را می توان غیرحضوری انجام داد به همین دلیل در شرایط کنونی مردم باید حضور خود در اماکن عمومی را به حداقل برسانند و چنانچه هر فردی ملزم به تردد در شهر است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، حتما از ماسک استفاده کند و فاصله اجتماعی را رعایت کند تا بتوان با این محدودیت ها بیماری را تحت کنترل درآوریم. 

از پرستار جدید خبری نیست

اکرمی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت کوتاه 150 نفر از کادر درمان استان درگیر بیماری و از چرخه خدمت رسانی خارج شدند، بیمارستان ها در حال تکمیل ظرفیت هستند و مردم باید این شرایط را جدی بگیرند، علیرغم اینکه مجوز استخدام پرستار را اخذ کرده ایم، اما به دلیل شرایط سخت، افراد داوطلب کم بودند و عملا نتوانستیم از ظرفیت ایجاد شده برای استخدام استفاده کنیم و کنار هم قرار دادن این شاخص ها و موارد، شرایط نگران کننده برای جامعه را رقم می زند.

تجمع بیش از ۱۰ نفر خطرناک است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه تجمعات همچون مراسم های عروسی و ترحیم و مهمانی های خانوادگی کانون های انتشار و انتقال ویروس کروناست، افزود: برگزاری و برقراری هرگونه تجمع بیشتر از 10 نفر جدا خطرناک است و باید پیشگیری شود.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با بیان اینکه مردم باید یاد بگیرند که امور خود را از طریق فضای الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند، به تعطیلات و اعیاد پیش رو اشاره کرد و گفت: این اعیاد برای ما مسلمانان است، اما طبق فرموده حضرت علی(ع) "روزی که انسان گناه نکند، عید است" و چه گناهی بالاتر از اینکه خود و اطرافیان را در معرض این بیماری مرگبار قرار دهیم. بهترین کار در این روزهای عید رعایت پروتکل های بهداشتی است و اگر قرار است جشنی برگزار شود در منزل برگزار شود و تجمعاتی به نام عید شکل نگیرد و نذورات را در قالب محصولات و اقلام ضدعفونی یا مایحتاج خانواده های نیازمند عرضه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز