تجلیل محسن رضایی از ریزعلی های کهگیلویه ای فداکار

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۴۲۲۹
تجلیل محسن رضایی از ریزعلی های کهگیلویه ای فداکار
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال لوح تقدیر از دانش آموزان کهگیلویه ای که با پیراهن های خود به مقابله با آتش رفتند و لقب ریزعلی های جوان را به خود اختصاص دادند از این اقدام شجاعانه آن ها تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام وحدانی نژاد امام جمعه دهدشت، سرهنگ محقق فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه به همراه نماینده ویژه سرلشکر رضایی با خانواده دانش آموزان کوهبردی که اقدام شجاعانه آنان برای اطفا حریق سر و صدای زیادی در رسانه های داخلی و بین الملی به پا کرد، دیدار کردند.

سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانش آموزی گفت: در استان ما جامعه دانش آموزی دارای پتانسیل ها و استعداد های درخشانی در حوزه هنر، ورزش، المپیادهای علمی است اما خصیصه بارز دانش آموزان استان ما شهامت، دلیری و غیرت آنان است.

وی افزود: هرجا و هروقت ما به دانش آموز و‌تربیت آنان اهمیت دادیم و میدان را برای حضور جوانان مهیا کردیم موفق و سربلند بودیم. این ۴ دانش آموز نمونه عینی این نظریه هستند، که در شرایط بحرانی با تصمیم گیری و‌مدیریت خوبی که داشتند، زمین های زراعی روستای خود را از طعمه حریق شدند نجات دادند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان خطاب به دانش آموزان گفت: کار شما بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اما آتش بسیار خطرناک است و نباید دانش آموزان را تشویق به چنین کارهایی کرد، در صورت وقوع چنین حوادثی سریعاً باید بزرگترها را خبر کنید و خودتان هم می توانید در جبهه پشتیبانی کارهای نظیر تقسیم آب، غذا و ... بین نیروها به دور از آتش انجام دهید.

صالحی نیا در پایان  با توجه به سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد: سربازان حقیقی شما دانش آموزان هستید و انقلاب چشم انتظار شما است.

امام جمعه دهدشت نیز با تشکر از روحیه شجاع این دانش آموزان عنوان کرد: شما دانش آموزان، بالاخص آنهایی که عاشق وطن و کشورشان هستند ادامه دهنده راه شهدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین وحدانی پور ادامه داد: روحیه جهادی، ایثار و‌ فداکاری از دیرباز در خون ملت ایران بوده است اما این روحیه ها پس از انقلاب در وجود ما بیشتر شده است.

وی تأکید کرد: ما پیش از آنکه از این دانش آموزان تجلیل کنیم، باید از پدر و مادر های آنان که چنین فرزندانی را پرورش داده اند تشکر و قدردانی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز با اشاره به انعکاس شجاعت این دانش آموزان در کشور اذعان کرد: روحیه و تصمیم گیری این دانش آموزان در برخورد با مشکلات و شرایط بحران باید سرلوحه ما مسئولان و بزرگترها قرار گیرد تا بدور از ترس، کار درست رو انجام دهیم.

سرهنگ محقق زاده گفت: متاسفانه آتش سوزی های پی در پی از خرداد ماه امسال بخش وسیعی از منابع ملی و سرمایه های استان را از بین برده است و سایر نقاط را همچنان با تهدید مواجه کرده است، بسیاری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع ما یا ناشی از خطای انسانی است برای آتش زدن پسماندهای مزارع است یا عده ای سود جو ناجوانمردانه از عمد اقدام به آتش زدن مناطق جنگلی می کنند.

وی افزود: جا دارد از همین جا از شورای ادارای، محیط زیست منابع طبیعی و گروه های مردم نهاد شهرستان کهگیلویه و که همه جوره در حال جانفشانی برای اطفا حریق هستند تشکر کنم.

در پایان با اهدا لوح تقدیر و پیام قدردانی سر لشکر محسن رضایی از این دانش آموزان و خانواده آنان تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما