مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگو با برنا عنوان کرد؛

تسهیل ازدواج نیازمند بسیج همگانی بخش‌ دولتی و خصوصی است

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۴۲۳۶
تسهیل ازدواج نیازمند بسیج همگانی بخش‌ دولتی و خصوصی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی  گفت: ۵۰ برنامه به کمک دستگاههای اجرایی استان و همزمان با هفته ازدواج پیش بینی شد.

به گزارش برنا از اراک ، عابد حقدادی  در گفتگو با برنا افزود: نخستین برنامه این هفته دیدار تعدادی از زوج های جوان و برتر طلبه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک بود.

وی ابراز داشت: همچنین تقدیر و تجلیل از زوج های موفق جامعه پزشکی و دیگر زوج های موفق از برنامه های مهم این هفته بود.

حقدادی بیان داشت: اجرای برنامه های ترویجی، تبلیغی، اطلاع رسانی و همچنین برگزاری دوره های مجازی، کارگاه های آموزش ازدواج و مشاوره های رایگان در این زمینه از برنامه‌های دیگر هفته ازدواج است.

وی اضافه کرد: از اصلی ترین وظایف اداره کل ورزش و جوانان، رصد و پایش وضعیت ازدواج در استان است و در همین راستا مطابق آمارها در سال گذشته ۷۹۰۰ مورد ازدواج اتفاق افتاد که متاسفانه ۲۵۰۰ عدد از این ازدواج‌ها (معادل ۲۵ درصد) به جدایی منجر شد.

وی ادامه داد: از همین رو؛ مطابق سند کاهش آسیب و سند کاهش طلاق، مقرر شده است که عوامل این جدایی ها به صورت جدی مورد توجه و واکاوی قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: از آنجا که قانون تسهیل ازدواج تاکنون در کشور و استان مغفول واقع شده، ضرورت دارد در جهت عملیاتی نمودن آن گام برداشته شود و به همین منظور یکی از اقدامات مهمی که با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دفتر اجتماعی استان در حال انجام آن هستیم بحث اجرایی کردن قانون تسهیل ازدواج است.

وی افزود: در همین خصوص پس از نشست های بین بخشی با کارشناسان تصمیم گرفته شد با انتخاب شهرستان خمین به صورت پایلوت؛ نحوه تسهیل قانون ازدواج را مورد بررسی قرار داده و با همکاری دستگاه‌های متولی از یکسو و یاری گرفتن از کمک و مساعدت خیرین از سوی دیگر موضوع را به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی ویژه ای که با آن دست در گریبانیم، بهره گیری از مساعدت خیرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین مبنا موضوع شعار این هفته سال نیز استمداد از خیرین در تسهیل امر ازدواج است.

وی سپس خاطرنشان ساخت: در سال گذشته به همت خیرین تعداد ۱۱۰ کمک هزینه تهیه جهیزیه برای زوجین واجد شرایط توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و دستگاه‌های متولی دیگر جمع‌آوری شد.

به گفته حقدادی در سال گذشته۱۳ هزار و ۳۱۳ مورد تسهیلات ازدواج به جوانان متقاضی پرداخت شد و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز زوج‌های درخواست کننده موفق به دریافت ۵۷۱۴ مورد تسهیلات شدند.

حقدادی در پایان با اشاره به اینکه تسهیل ازدواج در استان و کشور نیازمند بسیج همگانی دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی، سمن ها و نهادهای مردمی است ابراز امیدواری کرد با این همکاری‌ها در این امر گشایش مطلوب ایجاد شود.

 

خبرنگار : زهرا مرادی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز