گروه‌های امدادونجات بنادر بوشهر به ۳۷ دریانورد آسیب دیده کمک کردند

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۴۸۴۲
گروه‌های امدادونجات بنادر بوشهر به ۳۷ دریانورد آسیب دیده کمک کردند
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت:در چهار ماه امسال ۳۷ دریانورد آسیب دیده از ما کمک خواستند که گروه‌های امدادونجات همه آن‌ها را نجات دادند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماه امسال گروه‌های امدادونجات در کمترین زمان ممکن به ۴۳ مورد وضعیت اعلام اضطرار و درخواست امداد و نجات پاسخ دادند.

او افزود: از مجموع عملیات‌ امدادونجات انجام گرفته ۳۳ مورد نیاز پزشکی و ۱۰ مورد آن نیز مرتبط به سوانح دریایی و نقص فنی بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این سوانح دریایی شامل چهار مورد آبگرفتگی و ۶ مورد نیز آتش سوزی و نقص فنی شناور‌ها بوده است.

قاسمی عنوان کرد: پنج مورد از ۱۰ سانحه دریایی رخ داده، مربوط به شناور‌های سنتی، یک مورد نفتکش و چهار مورد نیز مربوط به سایر قایق‌های تفریحی و صیادی گزارش شده است.

او ادامه داد: بیشترین آمار بروز اضطرار دریایی با چهار مورد مربوط به منطقه بوشهر بوده است؛ همچنین عسلویه و عامری هر کدام دو مورد، و خارگ و دیلم نیز هر کدام یک مورد گزارش اضطرار داشته‌اند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تعداد افرادی که در این مدت دچار مشکل شدند، ۳۷ نفر بوده که همه آن‌ها   نجات یافتند. تنها یک مورد فوتی در این مدت گزارش شده که فرد یاد شده قبل از اعلام به مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بوشهر فوت شده بود.

قاسمی اشاره کرد: در همین مدت، یک جسد نیز بر روی آب پیدا شد که مربوط به سوانح دریایی گزارش شده نبوده و برای مشخص شدن هویت به مراجع قضایی تحویل شده است.

او گفت: هشت ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات (با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایروپلین) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: پایگاه‌های جست و جو و نجات استان در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

قاسمی بیان کرد: به منظور تسریع در اطلاع رسانی و پیشگیری از هر گونه تاخیر در پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره به این مهم اختصاص یافته است

نظر شما