به مناسبت هفته ازدواج صورت گرفت:

نشست ویدئوکنفرانس با مسئولین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده استان سمنان

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۵۳۵۳
نشست ویدئوکنفرانس با مسئولین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده استان سمنان
به مناسبت هفته ازدواج نشست ویدئوکنفرانس با مسئولین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، در راستای هم اندیشی مسائل جوانان در خصوص برنامه های آموزشی ازدواج و خانواده و  تعاومل معاونت فرهنگی و امور جوانان استان با مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، نشست ویدئو کنفرانس و در بستر فضای مجاز با این مراکز برگزار شد.

در این دیدارها، مرادی معاون جوانان با تأکید بر نقش پر رنگ مراکز تخصصی مشاوره به عنوان بازوی اجرایی و اهرم پیش برنده برنامه های اموزشی و خدمات تخصصی مشاوره به جوانان و خانواده ها از حمایت حداکثری این معاونت  از برنامه های پیشنهادی، تولید محتواهای رسانه ای و خدمات مشاوره رایگان مراکز  خبر داد و بیان داشت بی شک حضور افراد متخصص، تحصیلکرده و متعهد در حوزه ارائه خدمات مشاوره ای نقش به سزایی در افزایش آگاهی عمومی جامعه و پیشگیری از بروز مشکلات ادر این زمینه دارد.

در این گفتگو ها ریاحی مسئول مرکز مشاوره تخصصی طلوع فجر از مکاتبه با دادگستری شهرستان شاهرود جهت ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوج های مراجعه کنند به آن دستگاه خبر داد و گفت در تلاش است تا با همکاری این معاونت در راستای ارائه خدمات به زوج های جوان و جوانان در آستانه ازدواج در هفته ازدواج، با ورود به بحث پیشگیری از طلاق جهت تحکیم بنیان خانواده و بهبود سلامت روانی فرزندان و والدین اقدام نماید. همچنین با تهیه نشریه بامداد شاهرود و فعالیت در فضای مجازی رسالت مرکز خود را در حوزه افزایش آگاهی عمومی به انجام رساند.

دکتر صائمی نیز از مرکز مشاوره آرامش ضمن خرسندی از حمایت اداره کل از مشاوره های رایگان جوانان در آستانه ازدواج و زوج های جوان گفت: با توجه به شرایط کنونی و گسترش ویروس کرونا فعالیت در بستر فضای مجازی بیشتر شده و روزانه چندین مشاوره بصورت آنلاین با متقاضیان داریم، همچنین از فضای مجازی به عنوان بستری برای برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری مسابقه به مناسبت این ایام استفاده کرده ایم. همچنین با تهیه پکیج های آموزشی در حوزه مسائل زناشویی، پیشگیری از خیانت و ... قصد داریم تا به صورت تخصصی اقدام به تولید محتوا نماییم.

مسئول مرکز مشاوره پرتو خورشید هم از فعالیت گسترده در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور به دلیل ویروس کرونا، نیاز به دریافت خدمات روانشناختی بیشتر از قبل شده است. اما به دلیل مشکلات مالی ای که این شرایط بر مردم تحمیل کرده توان مراجعه حضوری و پرداخت هزینه مشاوره های تلفنی برای همه اقشار سخت شده است. موسوی در ادامه گفت: تیم تولید محتوای ما با تلاش شبانه روزی در فضای مجازی اقدام به بارگذاری محتواهای اموزشی و ارائه خدمات مشاوره آنلاین نموده اند.

دکتر صالحیان از مرکز مشاوره یسنا نیز با اعلام برنامه های پیش رو گفت: از اول مرداد ماه هر سه شنبه نت گپ با موضوع قصه عشق را در پیش داریم تا با حضور دانشجویان و جوانان در مورد پیش زمینه های ازدواج موفق صحبت کنیم. و بستر آموزشی خود را به فضای مجازی برده ایم تا مخاطبین با فراق خاطر و در کنار خانواده  بتوانند در جریان تبادل اطلاعات قرار گرفته و آموزش ها را به خانواده انتقال دهند

خبرنگار: آسیه طباطبایی

400046500885_49750

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز