ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت همت همگانی را می‌طلبد

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۵۳۷۲
ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت همت همگانی را می‌طلبد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت همت همگانی را می‌طلبد تا بتوانیم در تحقق این هدف موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا  و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد؛ سید منصور موسوی روز دوشنبه نهم تیرماه دراولین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان درسال جاری اظهارکرد: برای ساماندهی تابلوهای شهدای استان طی سال جاری به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که پس از تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سفارش ساخت داده می شود.

وی افزود: مابقی تابلاو شهدای استان سال آینده ساماندهی می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وصایای شهدا مطالعه و براساس موضوع طبقه بندی شده اند تا در صدا و سیما، نمازجمعه، رسانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده و بیان شود.این مهم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

موسوی تصریح کرد: رسانه ها و صدا و سیما در راستای معرفی شهدای استان گام بردارند.

وی ادامه داد: روز شمار شهادت شهدای استان در حال تهیه است و در این زمینه تفاهم نامه ای بین صدا و سیما و بنیاد شهید منعقد شد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به بیماری کروناویروس زیارت مجازی گلزار شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیشگیری از این بیماری راه اندازی می شود که برای این برنامه نیازمند ۵۰ میلیون تومان هستیم.

وی در پایان افزود: ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ساماندهی ۱۰۰۰تابلوی شهدای کهگیلویه و بویراحمد/ زیارت مجازی گلزار شهداءبا توجه به وضعیت بیماری کرونا /تدوین روز شمار شهدای استان ایثار و شهادت همت همگانی را می‌طلبد تا بتوانیم در تحقق این هدف موفق باشیم.

در ادامه سرهنگ «امیرعباس آسمند»  افزود: سال گذشته ۵۰ میلیون تومان از سوی حوزه هنری استان به این دانشنامه اختصاص داده شد و امسال قرار بود ۱۲۰ میلیون تومان سازمان برنامه و بودجه استان اختصاص دهد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی اظهارکرد: ۳۷ مقاله علمی و ۱۳ پرونده علمی این دانشنامه که با همکاری دانشگاه یاسوج در حال تهیه و تدوین است تاکنون تهیه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ادارات اسناد، مدارک و آثاری که از دوران دفاع مقدس دارند را جهت استفاده در این دانشنامه در اختیار ما قرار دهند.

سرهنگ آسمند بیان کرد: معابر شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان که به نام شهداء نامگذاری شدند از سوی شهرداری‌ها و دهیاری ها به ما اعلام شود.

احد جمالی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستار تعیین تکلیف اعتبار دانشنامه استانی دفاع مقدس از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سریع‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: تامین اعتبار این پروژه، باید در اولویت کاری این سازمان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اجرایی شدن مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: این مصوبات یا نباید نوشته شود یا وقتی نوشته می‌شود باید اجرای آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

جمالی از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در نشست‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد و گفت: فرهنگ‌ ایثار و شهادت، زیربنا و حافظ نظام و حاکمیت است و مدیرانی که در این نشست حضور نداشتند، باید جوابگو باشند.

تدوین روز شمار شهدای دفاع مقدس و زیارت مجازی قبور شهدا با توجه به وضعیت بیماری کرونا دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

نظر شما