پرداخت مطالبات پرسنلی، اولویت اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی در روزهای آینده

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۲۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۵۳۳
پرداخت مطالبات پرسنلی، اولویت اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی در روزهای آینده
سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به خبر منتشره مبنی بر عدم پرداخت مطالبات و پاداش کرونای پرسنل زحمتکش بیمارستان شهید جلیل، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، طی دو مرحله پرداخت را در بخش‌های بهداشت و درمان بر اساس میزان درگیری بیمارستان، تعداد پرسنل و زمان شیوع درگیری بیمارستان در نظر گرفت که تمامی اسناد و تخصیص های هر دو مرحله نیز موجود می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال پورانفرد ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اداری، بهداشتی و درمانی بیمارستان های معین کرونای استان، افزود: بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان‌ اصلی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: در این بیمارستان پزشکان، پرستاران و پرسنلی که مشمولین پاداش شده اند، تعداد ۴۳۴ نفر بودند که در هر دوره پاداش کرونا خود را دریافت نموده اند. مرحله اول در اسفند ماه ۱۳۹۸ و مرحله دوم تیرماه ۹۹ بود که علت تأخیر پرداخت مرحله دوم مبتلا شدن همکاران واحد مالی بیمارستان شهید جلیل بوده است. 

پورانفرد خاطر نشان کرد: بر اساس میزان درگیری، بیشترین تخصیص مربوط به بیمارستان شهید جلیل بود که در مرحله دوم ۳۴۰ میلیون تومان از طرف دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان تخصیص داده و به حساب پرسنل واریز شد.

وی عنوان کرد: در قسمت اول نیز مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به این بیمارستان تخصیص داده شد که بیشترین مبلغ تخصیص را در استان به خود اختصاص داد و در اسفند ۹۸ به حساب پرسنل واریز گردید. 

وی تصریح کرد: در بحث پرداختی کارانه ها نیز، تمامی پرداخت‌ها باید بر اساس عملکرد صورت گیرد و خارج از عملکرد سامانه قاصدک یا سامانه سپاس خلاف قانون بوده و قابل پیگیری می باشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به همین دلیل از زمان افتتاح بیمارستان شهید جلیل و عدم درآمدزا بودن این بیمارستان مزایای پرسنل مانند اضافه کار و کارانه ناچیز بوده ولی به خاطر ایجاد انگیزه و پیرو دستور ریاست دانشگاه مبلغی در اختیار این بیمارستان پس از مصوبه هیئت رئیسه قرارداده شد تا قسمتی از زحمات این عزیزان جبران گردد.

وی افزود: در مجموع با درآمد ماهیانه بیمارستان، مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در اردیبهشت ماه به حساب بیمارستان جهت پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان  واریز شد.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که بیمارستان‌ها هزینه های دیگری مثل تأمین دارو و تجهیزات مصرفی حقوق نیروهای شرکتی و نگهبان و... را نیز در بر دارند که می بایست با درآمد بیمارستان تامین گردد.

پورانفرد اضافه کرد: بی شک این مبلغ در مقابل زحمات و تلاش نیروهای فداکار که در راه خدمت و حفظ سلامت مردم و جامعه خویش ایستادگی و انسانیت را به معنای واقعی معنی کردند، ناچیز است. 

وی در ادامه گفت: در بحث اعتبارات، رایزنی‌هایی با وزارت انجام شده که قول مساعدت داده اند تا با پرداخت مبالغی بتوانیم قدردان زحمات این عزیزان باشیم. 

وی ابراز داشت: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان جهت تجهیزات پزشکی سی تی اسکن و ام آر آی هزینه شده است و به علت عدم درآمدزایی و انجام عمل های جراحی در این بیمارستان که به خاطر کرونا ویروس ایجاد شده، تا جایی که قانون اجازه دهد به بیمارستان کمک خواهیم کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به بیمارستان  شهید جلیل که بیمارستان معین کرونای استان است گفت: از مجموع تجهیزات حفاظتی که دانشگاه علوم پزشکی خریداری کرده است، ۶۰ درصد از آن به بیمارستان شهید جلیل تخصیص، و سایر بیمارستان‌ها نیز به اندازه میزان درگیری اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ در بخش بهداشت نیز بالغ بر دو میلیارد تومان و در بخش درمان بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص از طرف وزارت بهداشت جهت پاداش کرونا داده شده است. 

وی اظهار داشت: همچنین در بحث کمک های جبران خدمت بیمارستان ها، بالغ بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توزیع شد که از طرف وزارت تخصیص داده شده بود و جا دارد از دکتر تقوی نژاد و همکاران وی نیز تشکر و قدردانی نماییم. 

پورانفرد از اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت یک ماه کارانه به بیمارستان های استان خبر داد و گفت: این هزینه تا چند روز آینده به حساب آنها واریز خواهد شد. 

پورانفرد اضافه کرد: علی رغم کاهش درآمد بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بنا به دستور ریاست محترم دانشگاه، از این مبلغ، ۲۰۰ میلیون تومان نیز به بیمارستان شهید جلیل اختصاص داده شده است. 

وی خاطرنشان کرد: از محل درآمدهای بیمارستان ها، حمایت دکتر تقوی نژاد و بیمه سلامت مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان تخصیص داده خواهد شد که اولویت آنها پرداخت پرسنلی خواهد بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز