کمیته نما دنبال کاهش دمای شهری سمنان!

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۵۹۰۹
کمیته نما دنبال کاهش دمای شهری سمنان!
مدیر شهرسازی و معماری شهرداری سمنان با بیان اینکه کمیته نما در شهرداری مسئول حفظ و حراست از ارزش‌های بصری شهر است، گفت: تصمیمات این کمیته باعث ایجاد تحول اساسی در سیمای شهر و بهبود وضع آن شده است و با الزام شهروندان به استفاده از مصالح بومی در بلندمدت شاهد کاهش دمای شهر سمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  اکرم ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگاران ، اظهار کرد: کمیته نما در شهرداری سمنان توانسته است در بازگرداندن ارزش‌های زیبایی شناسی شهر نقش اساسی ایفا کند و با تلاش مؤثر در راستای ایجاد زمینه‌های جذب گردشگر، در حذف بناها و المان‌های بیگانه نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به وجود آشفتگی در سیما و منظر شهر و نوپا بودن کمیته نما، افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان سمنان، این سازمان در راستای ارتقای کیفی سیما و منظر، همکاری مستقیم و بیشتری نسبت به سنوات قبل با شهرداری دارد و سه طراح معماری عضو این سازمان به شهرداری معرفی شده اند تا با حضور در جلسات کمیته نما، تطبیق اصول و ضوابط را در نمای ارائه شده از سوی کارفرمایان مورد کنترل و بررسی قرار دهند.

مدیر شهرسازی و معماری شهرداری سمنان تصریح کرد: ضوابطح ارتقای کیفی سیما و منظر مطابق بند ۴ صورتجلسه مورخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ کمیسیون ماده ۵ تصویب شده و به مناطق و ارگان‌های ذیربط ابلاغ شده و در سایت شهرداری سمنان به آدرس semnan.ir و همچنین سایت نظام مهندسی استان بارگذاری شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه نخستین جلسه کمیته نما در اردیبهشت سال جاری در شهرداری سمنان تشکیل شده است، افزود: هدف از تشکیل این کمیته بررسی بناهای ساختمان‌هایی است که به تازگی برای اخذ جواز ساختمانی اقدام کرده و یا در سنوات گذشته با ارائه تعهد، جواز ساختمانی گرفته اند و پیش از مرحله اجرای نما، باید طرح خود را جهت بررسی و تأیید به کمیته نما ارسال کنند. وی افزود: از ابتدای سال تا کنون هشت جلسه کمیته نما در شهرداری سمنان و به دبیری مدیر شهرسازی و معماری شهرداری تشکیل شده است و با بررسی تعداد ۲۵ پرونده، پنج طرح نمای ساختمان توانسته اند تاییدیه این کمیته را اخذ کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز