بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد از خبرنگاران گزارشگر فساد حمایت می کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۴:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۶۰۹۵
بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد از خبرنگاران گزارشگر فساد حمایت می کند
مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت این سازمان از خبرنگاران گزارشگر فساد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سروان پاسدار فخرالدین رضایی در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج گفت: در عصر رسانه، وظیفه اصحاب رسانه بسیار خطیر است زیرا خبرنگاران پیشگام عرصه تولید محتوای درست و اطلاع رسانی مطلوب به مردم در برهه‌های مختلف زمانی محسوب می‌شوند

وی افزود: در روزهایی که کشور درگیر ویروسی منحوس شده است، اهمیت وجود رسانه در اطلاع رسانی دقیق، سریع و صریح بیش از پیش دیده و حس شد.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه استان در امر اطلاع رسانی برای مقابله با کرونا یادآور شد: اگر تلاش این قشر زحمتکش و اطلاع رسانی آنها نبود هیچ یک از فعالیت‌های عرصه بهداشت و درمان و ادارات و دستگاه‌ها لشکری وکشوری دیده نمی‌شد.

رضایی با بیان اینکه جایگاه مهم و تأثیرگذار خبرنگاران و اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست گفت: در  خصوص اجرای طرح بزرگ کمک های مومنانه نیز شاهد حضور این تلاشگران عرصه اطلاع رسانی در کنار نیروهای جهادی برای اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی هستیم.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته از این زحمتکشان عرصه رسانه انتظار داریم که بیش از پیش در امر گزارش و شناسایی فساد و ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش نمایند.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در واقع سوت زنی در مبارزه با فساد یک مبارزه همگانی بوده و مختص قشر خاصی نیست و خبرنگاران می‌توانند پرچمدار این کار باشند، البته این عمل باید به دور از حزب زدگی، باند بازی، جنجال رسانه‌ای و برخورد سلیقه ای و فردی یا توهین و تهمت باشد.

این مسئول بیان کرد: گزارشگری فساد باید در مسیر قانون و کار حرفه‌ای و دقیق خبرنگاری انجام شود و ما در سازمان بسیج رسانه نهایت حمایت خود را از گزارش گران فساد انجام خواهیم داد.

رضایی هم چنین با اشاره به واکنش چند روز قبل یکی از اعضای شورای شهر یاسوج به حضور یک خبرنگار در جلسه شورای شهر اشاره کرد و گفت: حرمت خبرنگارانی که در رویدادهای مختلف استان همپا با دستگاه های مختلف در خط مقدم خدمت هستند باید حفظ شود.

وی افزود: ممکن است اشتباه یا خطایی هم از خبرنگاران سر بزند اما روش برخورد با اشتباه یا خطای احتمالی آن ها، اقدامی نیست که در یک جلسه عمومی، حرمت خبرنگار در کنار دیگر همکارانش حفظ نشود.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر فرد یا مسئولی معتقد به تضییع حق خود یا سازمان متبوعش در رسانه ای است ابتدا می تواند از طریق همان رسانه و سپس دیگر رسانه ها جوابیه و پاسخ خود را منتشر نماید و آن رسانه مدنظر هم موظف به انتشار جوابیه و پاسخ می باشد. هم چنین می توانند از طریق شکایت و قانون نسبت به پیگیری حقوق خود اقدام کنند.

رضایی افزود: هرچند از مدیران و مسئولان بخش های مختلف انتظار می رود در برخورد و تعامل با اصحاب رسانه، حرمت این قشر تلاشگر را حفظ نمایند اما ضروری است اصحاب رسانه استان هم در انتشار اخبار و اطلاع رسانی، بیش از پیش، رعایت اخلاق رسانه ای، انصاف و اصول حرفه ای خبرنگاری را مدنظر قرار دهند و از نگاه های شخصی، حزبی و جانبدارانه در اطلاع رسانی رویدادها بپرهیزند.

 

نظر شما