ایجاد دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۱:۴۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۶۵۱۰
ایجاد دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دبیرخانه پایتخت کتاب به زودی با مشارکت شهرداری در سمنان ایجاد و فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشستی با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: دستگاهها و فعالان فرهنگی برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب در امسال باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید از ظرفیت های مختلف بخش دولتی و غیردولتی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش شهرداری سمنان برای تبدیل این شهر به پایتخت کتاب ایران، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شهرداری سمنان با توجه به رویکرد مطلوب فرهنگی این نهاد باید استفاده شود ، علاوه بر این تشکل ها و موسسه های فرهنگی و نیز دستگاههای مختلف در کسب این موفقیت تاثیرگذار هستند و باید مشارکت کنند.

فلاح، فعالیت های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را در این خصوص امیدوارکننده دانست و افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی حساس است و تنها راه مقابله با معضلات اجتماعی نیز توجه به فعالیت ها و اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اتکای این انجمن به کمک های خیران و نیز حق عضویت اعضا و اتکا نداشتن به بودجه های دولتی را بسیار خوب و مهم دانست و تاکید کرد: دوران فعالیت انجمن های فرهنگی هنری دولتی به سرآمده است.

فلاح، اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را به توسعه  فعالیت ها در فضای مجازی فراخواند و گفت: شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری برنامه ها شرایط و فضای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم به فرهنگ فاخر و فعالیت های فرهنگی هنری در این دوران باید از فضای مجازی که مخاطبان فراوانی دارد برای ارائه برنامه های فرهنگی هنری استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با اشاره به نشست های ادبی و حافظ شناسی توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: فعالیت های حافظ خوانی در ایام محرم نیز می تواند ادامه یابد و از غزل های متناسب با این ایام نیز استفاده کرد.

در این نشست اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان به بیان فعالیتها و اهداف این انجمن پرداختند.

 

نظر شما