استاندار سمنان:

اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان قابل‌توجه است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۱:۴۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۶۵۱۶
اقبال فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان قابل‌توجه است
استاندار سمنان گفت: اقبال فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید استان سمنان باتوجه به رفع مشکلات زیرساختی در نواحی و شهرک های صنعتی در سال‌های گذشته، قابل توجه است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: در سال های گذشته سرمایه گذاری های خوبی در بخش صنعت و معدن استان انجام شد که این امر نشان می دهد که دولت تدبیر و امید در جلب رضایت بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در منطقه خوب عمل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: اکنون شهرک ها و نواحی صنعتی استان با مشکل‌ کمبود آب مواجه هستند که نیاز است با برنامه ریزی عملیاتی، تغییر کاربری چاه ها و قنات از دیگر بخش های اقتصادی به بخش صنعت و فراوری مواد معدنی مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در شهر سمنان اعضای شورای شهر، شهرداری، شرکت شهرک های صنعتی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای بازچرخانی آب فاضلاب خانگی و صنعتی به بخش صنعت اقدام های لازم را انجام دهند.
آشناگر تصریح کرد: طرح های عمرانی که برای رفع چالش‌کم آبی در استان سمنان درحال ساخت و یا در مراحل قرارداد است با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به هشت طرح اولویت دار اقتصادی استان سمنان، گفت: توسعه و آبادانی این دیار در بخش های مختلف به رفع چالش کم آبی گره خورده است.
استاندار سمنان افزود: یکی از دلایل هدررفت آب در استان سمنان فرسودگی شبکه های انتقال آب در بخش روستایی و شهری است و دستگاه های اجرایی مربوطه نسبت بازسازی این شبکه ها اقدام های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه، افزون بر ۳۰ درصد ار لوله های انتقال آب بخش شهری و روستایی استان فرسوده است، گفت: این آمار در شهرستان شاهرود محسوس تر است.
استاندار سمنان تاکید کرد: پیگیری‌ها برای رفع چالش کم آبی در استان سمنان به تصویب و جذب اعتبارهای ملی منجر شود و مدیران به وعده‌های وزارتخانه ها دلخوش نباشند.
آشناگر گفت: توجه به سامانه های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای جزو برنامه های هشت گانه دولت در استان سمنان است که اجرای این طرح باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.
استاندار سمنان اضافه کرد : شرکت های خدمات رسان مانند، آب، گاز و برق نهایت همکاری را با فعالان بخش خصوصی که برای ساخت گلخانه در استان‌ مجوز گرفتند، داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان در این جلسه در ارتباط با پایگاه جامع آمار و اطلاعات، وضعیت آب استان در بخش های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و طرح های در حال ساخت برای رفع چالش کم آبی در استان از سوی مدیران مربوطه گزارش هایی ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز