استاندار سمنان:

مدیریت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان بر مبنای اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۲:۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۶۵۱۷
مدیریت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان بر مبنای اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد
استاندار سمنان گفت: مدیریت دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان با ثبت اطلاعات در پایگاه جامع آمار و اطلاعات ، برمبنای مدیریت اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: ارزش اطلاعات دستگاه های اجرایی به انباشت آن نیست بلکه باید این آمارهای جامع برای توسعه اقتصادی و افزایش آبادانی در استان تبادل شود.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه استان در بخش های مختلف،‌ جمع‌آوری و تبادل اطلاعات می تواند نقش غیرقابل انکاری داشته باشد و باید مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند.
استاندار سمنان اضافه کرد: چسبندگی بدون دلیل دستگاه های اجرایی در ارایه آمار و اطلاعات ، بی مورد است و شرایط مدیریتی دهه های گذشته که قدرت یک اداره به اموال و نیرو انسانی قابل توجه آن بود در ساختار اداری‌ کنونی تغییر کرده و کیفیت جای کمیت را گرفته است.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی به عنوان مجریان سیاست ها، برنامه های دولت را در گام اجرایی قرار دهند.
آشناگر ادامه داد: در معرفی املاک مازاد برای فروش یا بهره وری اصولی، برخی از دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با مسئولان مربوطه ندارند که این رویه باید اصلاح شود.
وی با با بیان اینکه ، چسبندگی برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی اموال و املاک مازاد بی مورد است ، گفت: باید برمبنای آمار ، اطلاعات جامع اداره های کل و شهرستانی ثبت شود.
آشناگر گفت: اکنون سه میلیون داده در پایگاه آمار و اطلاعات استان ثبت است که دستگاه های اجرایی و اقشار مردم می توانند از آن نهایت بهره را ببرند.
وی تصریح کرد: بانک های خصوصی، شرکت های بیمه ای و شهرداری های استان موظف به ثبت اطلاعات و آمار هستند و حق مردم است که اطلاعات عمومی در اختیارشان قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان در این جلسه در ارتباط با پایگاه جامع آمار و اطلاعات، وضعیت آب استان در بخش های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و طرح های در حال ساخت برای رفع چالش کم آبی در استان از سوی مدیران مربوطه گزارش هایی ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز