امروز رخ داد؛

دیدار استاندار و نماینده کهگیلویه با رئیس صندوق توسعه ملی

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴۱
دیدار استاندار و نماینده کهگیلویه با رئیس صندوق توسعه ملی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با رئیس صندوق توسعه ملی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت طرح‌ های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان را به صندوق توسعه ملی به منظور تامین تسهیلات ارزی و ریالی اعلام کرد.

وی با اشاره به نیاز منابع تسهیلاتی و بانکی در استان، گفت: تامین تسهیلات و هدایت منابع از صندوق توسعه ملی راهبردی جدی برای رونق تولید و اشتغال در استان خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن معرفی طرح‌های اقتصادی استان به صندوق، تامین تسهیلات لازم برای طرح‌های اقتصادی به خصوص در دو بخش کشاورزی و صنعت و رونق بخشیدن به تولید، اشتغال و صادرات را خواستار شد.

حجت الاسلام سیدمحمد موحد، نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت تامین برق پایدار در تمامی فصول گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی "پادوک" تاکنون با روند کندی پیش رفته است که انتظار می رود با توجه ویژه صندوق توسعه ملی شتاب بیشتری گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تامین برق پایدار مردم کهگیلویه در تمامی فصول، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک تاکنون با روند کندی پیش رفته است و انتظار می‌ رود با توجه ویژه این صندوق، شتاب بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام موحد تاکید کرد: این پروژه از ظرفیت و توان بالایی برخوردار است که با راه اندازی آن علاوه بر رفع مشکلات برق استان می ‌توان برق تولیدی را به دیگر استان ها نیز صادر کرد.

مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این دیدار با تشکر از سیدمحمد موحد و استاندار به دلیل پیگیری پروژه‌های استان گفت: در هفته آینده مصوبه این پروژه را از دولت خواهیم گرفت و اعتبارات ارزی بزودی تزریق خواهد شد.

وی از پیگیری های مستمر کلانتری استاندار و نماینده شهرستان کهگیلویه قدردانی کرد و افزود: برای تامین تسهیلات و تامین منابع مالی لازم به خصوص پروژه های مهم و حیاتی در کهگیلویه وبویراحمد دریغ نخواهیم کرد.

در این دیدار به صورت تلفنی با مدیرعامل پتروپارس و مدیرعامل پتروشیمی دهدشت آخرین وضعیت پتروشیمی دهدشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که صندوق توسعه ملی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و تامین تسهیلات برای این پروژه را نیز داد.

گفتنی است که مقرر شد دکتر شهیدزاده، معاون برنامه بودجه کشور و جمعی از مدیران عامل بانک های کشور بازدیدی از شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده برای بررسی مشکلات و استفاده از ظرفیت های منطقه داشته باشند. توجه به همه پروژه‌های استان و شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این دیدار با مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی و سرمایه گذار نیروگاه سیکل ترکیبی در استان در محل صندوق توسعه ملی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 

نظر شما