دیدار مدیرکل صدا و سیما با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۴:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۶۶۶۳
دیدار مدیرکل صدا و سیما با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه هیئتی با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در ابتدا امیر رئوف مدیر کل صدا و سیما به معرفی اجمالی منابع آبی استان پرداخت و گفت : با وجود 9 حوضه آبریز در سطح استان متاسفانه مردم از تنش آبی رنج می برند و انتظار می رود دستگاه های اجرای همراه و همگام با شرکت آب منطقه ای پروژه هایی نظیر سد تنگ سرخ، سد چم شیر، طرح آبرسانی به چهار شهر و لیکک را به بهره برداری برسانند .

وی در ادامه اظهار داشت: صدا و سیما با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمات خود را به سمع و نظر مردم برسانید، آمادگی دارد تا از ظرفیت این رسانه برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، معرفی منابع و پروژه های آب استان در قالب ساخت مستند، فیلم، سریال و ... با شرکت آب منطقه ای استان همکاری نماید .

در ادامه، رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد، یکی از مناطق پر آب کشور است گفت : علیرغم اینکه ما حدود 8 درصد از میزان روان آبهای کشور را در اختیار داریم اما متاسفانه از این پتانسیل و ظرفیت نتوانسیم به خوبی بهره ببریم و یکی از دلایل این موضوع ، عدم اطلاع و آگاهی مردم از عملکرد سازه ای این شرکت است که متاسفانه در حوزه فضای مجاری نیز گاهی ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی افزود: اگر به درستی بتوانیم رسالت خود را در بخش اطلاع رسانی به افکار عمومی در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد مباحث مربوط به فرهنگ و اطلاع رسانی چقدر مهم است .

فرهادی اظهار داشت: ظرفیت رسانه ملی که پرمخاطب ترین رسانه کشور در بروز جلوگیری از مقاومت های اجتماعی است می تواند نقش بسزایی جهت آگاهی بخشی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر شهرهای استان در کنار رودخانه ها هستند اما متاسفانه از آب پایدار خوبی برخوردار نیستند گفت : علاوه بر مباحث اجتماعی، کمبود اعتبارات مالی یکی از مشکلاتی است که سرعت ساخت پروژه های منابع آبی استان را کند کرده و در این میان صداو سیما می تواند با انجام برنامه های تولیدی، مستند و ... دستگاه های اجرایی و نظارتی را متوجه اهمیت این پروژه ها کند .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: اصلاح الگوی مصرف، یکی از برنامه های جدی وزارت نیرو در قالب برنامه ی سازگاری با کم آبی است که در قالب طرح ب ، پویش هر هفته الف – ب – ایران که مختص ساز و کارهاست به ارائه راهکارهای زندگی بهتر، استفاده بهینه از منابع آب، روان سازی فعالیت های اداری از طریق الکترونیک کردن خدمات از طریق فضای مجازی و دفاتر پیشخوان و ... می پردازد و در واقع  می توان از طریق فرهنگ سازی توسط صدا و سیما اطلاع رسانی شود .

گفتنی است در این جلسه آقایان مصلح معاون حفاظت و بهره برداری، محسنی فر عضو هیئت مدیره، برادران پویا معاون مالی و پشتیبانی، رامی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای به همراه نوریان معاون برنامه ریزی و بذرافشان مدیر شرکت سروش صدا و سیما حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز