سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک؛

جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب  به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۱:۲۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۷۶۲۳
جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب  به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۴۲۰ سگ بلاصاحب بهار امسال در این شهر جمع‌آوری و پناهگاه حیات حیوانات در این سازمان تحویل شده است.

به گزارش برنا از اراک، حمیدرضا قناتی افزود: بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات مزاحم و بلاصاحب در سطح شهر باید از سوی شهرداری‌ها صورت پذیرد و این سازمان به‌عنوان برنامه‌ریز و مجری این امر، مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری برعهده دارد.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند از ابتدای سال ۹۳ و بر اساس دستورالعمل کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به‌منظور حفظ حیات این حیوانات، نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون در استان مرکزی در فضایی مناسب با امکانات مختلف از جمله استخر، سایه‌بان و حضور دامپزشک ایجاد کرده  است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: نگهداری و واکسیناسیون این حیوانات به موسسه حامی حیوانات واگذار شده و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

قناتی بیان کرد:جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از نیروهای آموزش دیده به‌صورت زنده‌گیر انجام می‌شود و به پناهگاه حیات منتقل می‌شوند تا فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده سگ یا حیوان بلاصاحب در شهر می‌توانند مراتب را برای پیگیری به شماره ۱۳۷ اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز