معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی مطرح کرد : 

اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا الزامی است / تمامی آرامستان ها ی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است / با افرادی که ماسک نمی زنند برخورد قاطع صورت گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۸:۴۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۷۸۷۹
اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا  الزامی است / تمامی آرامستان ها ی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است / با افرادی که ماسک نمی زنند برخورد قاطع صورت گیرد
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت : ستاد ملی کرونا مرجع قانونی است و اجرای مصوبات آن الزامی است و همگان موظف هستند تصمیمات را اجرایی کنند در غیر اینصورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

 به گزارش برنا از اراک بهروز اکرمی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان بیان داشت : باید تعداد بازدیدها ، اخطار و پلمپ واحدهای صنفی جمع آوری و به صورت روزانه ارائه شود و برخوردهای قاطع با متخلفان انجام شود چرا که به اندازه کافی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی گسترده صورت گرفته است.

وی تاکید کرد : در بحث مقابله با هر پدیده ای به ویزه بیماری کرونا ،موظف هستیم که ارائه گزارشات واقع بینانه صورت گیرد و واقعیت ها به آحاد جامعه منتقل شود .

اکرمی افزود : افکار عمومی باید در جریان امور و تصمیمات اتخاذ شده قرار گیرند و با مصوباتی که از سوی ستاد ملی و به تبع آن استانی ارائه و دستگاه مربوطه کم‌کاری و سهل انگاری می کند ، برخورد شود چرا که میزان ابتلا در کشور و استان متوقف نشده و روزانه روند صعودی نیز دارد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اینکه باید دلیل افزایش مبتلایان ریشه یابی شود گفت : در نشست های ستاد استانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و مردم تاکید زیادی شده است که مغفول واقع می شود و آثار و عواقب آن تا دو الی سه هفته آتی مشخص می شود ، از این رو می طلبد دو نمودار ابتلا و مرگ و میر به صورت هفتگی توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک جمع آوری و به ستاد ارائه شود و به منظور تهیه نمودار کلی استان باید اطلاعات ساوه و خمین نیز به دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان دانشگاه مادر ارائه شود .

اکرمی اظهار داشت: برگزاری هر گونه تجمع‌، آیین‌های عروسی، سوگواری و همایش‌ها در کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است و نیروی انتظامی می‌تواند با هرگونه برگزاری آیین و تجمع بدون هماهنگی ستاد استانی کرونا برخورد بازدارنده  را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی آرامستان ها ی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است تاکید کرد: فرمانداران با برگزاری نشست‌های  تامین شهرستان، نسبت به تعطیلی تمامی آرامستان‌های استان مرکزی اقدام کرده و دفن اموات نیز باید تنها با حضور ۱۰ نفر از اعضای خانواده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی بیان کرد : باید با افرادی که ماسک نمی زنند برخورد قاطع صورت گیرد و این تذکر شامل صاحبان تمام صنوف ، کارمندان بانکها و ادارات نیز می باشد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: اقدامات سختگیرانه و بازدارنده پس از تصویب استاندار اجرایی می شود و تا تمام اقدامات از سوی دستگاه ها منوط به تصمیم گیری ستاد استانی مقابله با کرونا می باشد .

 

خبرنگار : آزاده عباسی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز