رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان :

اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و کسب رتبه برتر کشور در آموزش مجازی

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۶:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۹۰۳۹
اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و کسب رتبه برتر کشور در آموزش مجازی
« رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در جلسه با «فاطمه منصوری» معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، در دانشگاه فنی حرفه استان سمنان برگزار شد، از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد و اظهار داشت : آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رتبه برتر کشور را در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای کشور کسب کرد و این دانشگاه آمادگی میزبانی سمینارها و وبینارهای استانی و کشوری را داراست .

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، نقدی افزود : جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر 140 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده با 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد می باشد. وی بیان داشت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجو در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز به خوبی فرا میگیرد .

وی با اشاره به کمبودهای این دانشگاه در ساختمان های آموزشی گفت : مساعدت لازم در خصوص اختصاص بودجه و رفع نیازهای این مرکز صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایست انجام دهیم .

این مسئول با بیان این که طرح جامع آموزش کارکنان در حوزه های فنی و مهارتی توسط استانداری سمنان ارائه و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار گردد ، افزود: اقتصادی ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است و آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان: مهارت آموزی و افزایش آموزش های کاربردی راهکار مهم کاهش بیکاری است.

فاطمه منصوری گفت : فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم محسوب گردد، مهارت آموزی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه است.

وی اظهار داشت: فرهنگ کار بسیار مهم و کلیدی است و باید بر تقویت زیرساخت ها جهت تاثیر ویژه بر روی فرهنگ کار توجه شود و مهارت آموزی و افزایش آموزش های کاربردی راهکار مهم کاهش بیکاری است وی مهارت را راه بی بدلیل توسعه دانست و گفت : اگر اطلاعات و مطالعه دقیق از نیازهای بازار کار داشته باشیم می توانیم برای آن ها برنامه ریزی نماییم .

وی با اشاره به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان گفت : ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه ها باید از این ظرفیت بهره گیرند .

منصوری با اشاره اهمیت و نقش شورای مهارت گفت : در این شورا هدف، تجمیع امکانات و توانمندی ها است و تمام دستگاه های دولتی و خصوصی در کنار هم با اعلام نیاز ها و ظرفیت ها اقدامات لازم را انجام می دهند.

 معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گفت: برای آموزش باید برنامه هایی را تدوین نماییم و نقشه راه مناسب با بستر دیجیتال و کسب و کار را در این بستر تنظیم نماییم.

وی با بیان این که مهمترین دغدغه باید ارتقاء جایگاه مهارت آموزی در سطح استان باشد، گفت : تجمیع ظرفیت ها و اتحاد بین حوزه های مهارتی منتج به بالارفتن سطح مهارت ها و تخصص های سطح استان باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بنیاد علمی نخبگان و پارک های علم و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان را بسیار اساسی دانست و بر لزوم ارتباط کارآمد به این مراکز تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز