دو مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹در استان/شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۸ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۹:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۹۰۹۸
دو مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹در استان/شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۸ نفر رسید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در سیزدهمین روز از مرداد99، دو مورد مرگ ناشی از کووید-19در استان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه ابراز داشت: این جانباختگان ٧٤ و ٦٩ ساله، اهل لنده و گچساران و دارای بیماری زمینه ای بودند.

وی اذعان داشت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ٢٧٨٤نفر بهبود یافته اند. 

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون 185 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 86 بیمار کرونایی قطعی بوده و 17 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: امروز نیز جواب 182 نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت در بویراحمد ( ٤٠ در صد موارد) و بقیه موارد  در گچساران، کهگیلویه، بهمیی، چرام و باشت بود.

دکتر یزدان پناه ابرار داشت: براساس نظر همکاران پزشک، ویروس تهاجمی تر و خشن تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با بررسی وضعیت بیماران بستری و فوتی در کل کشور، در می یابیم که سن بیماران بستری و فوتی پایین تر آمده و افراد، بدحال تر از گذشته به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

دکتر یزدان پناه افزود: مردم می بایست بیش از پیش بر رفتارهای پیشگیرانه خود بیفزایند و تمهیدات جدی تری برای جلوگیری از گسترش این بیماری اتخاذ کنند تا خدای ناکرده، سلامتشان به خطر نیفتد.

وی در پایان گفت استفاده از ماسک، عدم شرکت در تجمعات و مراکز پر تردد، لغو سفرهای غیر ضرور و رعایت فاصله گذاری فیزیکی از توصیه های روزانه ما به مردم شریف استان است.

 

نظر شما