به مناسبت هفته ازدواج انجام شد؛

دیدار اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان با نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۹۱۶۸
دیدار اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان با نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی
اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته ملی ازدواج با نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سید ابراهیم موسوی" رییس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان در این دیدار گفت: در این استان 65 تشکل مردم نهاد جوانان با دریافت اعتبارنامه در حال فعالیت در حوزه های اجتماعی، اعتقادی و مذهبی، فرهنگی و علمی و پژوهشی هستند.

وی افزود: از زمان جدی شدن بحث کرونا در کشور، تشکلهای مردم نهاد حضور خود را در میدان مبارزه با این بیماری اعلام کرده و با برنامه‌ریزی و گسترده کردن دامنه خدمات خیراندیشانه خود، گام های اساسی را در اطلاع رسانی، غربالگری، گندزدایی معابر، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ملزومات پیشگیری از کرونا در استان برداشته‌اند و بیش از 100هزار ماسک تولید و توزیع کردند و در رزمایش همت جوانانه کمک مومنانه ۴۲۰۷ بسته معیشتی به ارزش ۷۳۳ میلیون تومان را تهیه به دست اقشار آسیب دیده رساندند.

وی گفت: پیش از این نیز سازمان های مردم نهاد جوانان در بحران هایی نظیر زلزله و سیل به کمک مردم آسیب دیده سراسر کشور شتافته و تمام توان خود را در این عرصه به کار گرفته اند.

موسوی بیان کرد: به لطف تلاش های سازمان های مردم نهاد و مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان توانستیم در ارزیابی عملکرد سال 98 در زمینه برگزاری و نتیجه بخشی ستاد های ساماندهی امور جوانان در سطح کشور حائز رتبه اول شویم و همچنین در بخش ازدواج و تعالی خانواده در ارزیابی عملکرد موفق به کسب 100 امتیاز کامل شدیم و در بخش ثبت سمن های جدید در جایگاه ششم کشور ایستادیم.

عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در ادامه با تشکر از پیگیری نماینده حوزه شهرکرد، بن و سامان در خصوص قانون تسهیل ازدواج عنوان کرد: جوانان با مشکلات بسیاری روبرو هستند که افزایش بی رویه و افسار گسیخته قیمت زمین و مسکن در استان شرایط را بر سر راه جوانان دشوارتر از قبل نموده است، جوانان توانایی خرید و اجاره مسکن را ندارند و نیاز است نظارت ها افزایش یابند و در مورد خانه اولی ها و متقاضیان دریافت ودیعه مسکن نظارت و پایش صحیح وجود ندارد.

وی گفت: برخی از شعب بانک ها به متقاضیان وام ازدواج می گویند که در هر ماه فقط 4 سهمیه برای تسهیلات ازدواج دارند.

سید ابراهیم موسوی بیان کرد: نبود نظارت کافی و رخنه کردن فساد در برخی از ادارات خدمات رسان و وجود قوانین دست و پا گیر و برخی کاغذ بازی ها در برخی مواقع سد راه ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی در پایان عنوان کرد: نیاز امروز محتوا سازی و آموزش صحیح مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بستر فضای مجازی است، محتواسازی از اصلی ترین مسائل در بحث شبکه های مجازی است، زیرا جوانان ما به سمت تولیدات بیگانه گرایش پیدا کرده اند.

 

نظر شما