رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

وضعیت قرمز در چهار شهر استان مرکزی

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۹۹۱۲
وضعیت قرمز در چهار شهر استان مرکزی
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار شهر اراک، ساوه، خمین و دلیجان با توجه به میزان شیوع در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش برنا از اراک ، سید محمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین آمار، وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا در ۱۴ مردادماه ۹۹، به گونه‌ای شد که سه شهر جدید دیگر به اراک که از روزهای گذشته در وضعیت قرمز بود، اضافه شد.

وی بیان کرد: در آخرین تقسیم بندی شهرهای کشور، آشتیان، شازند، فراهان و کمیجان در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار دارند، شهرستان‌های تفرش، خنداب و زرندیه در وضعیت زرد هستند و محلات تنها شهر سفید این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برگشت شهرهای استان به شرایط گذشته و شاید بدتر از وضعیت قبلی به دلیل توجه نکردن شهروندان به هشدارها و توصیه‌ها است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: شهرستان‌های فراهان و کمیجان در هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشتند اما به سرعت به نارنجی یعنی وضعیت خطر تبدیل شده‌اند و شهرهای خمین، ساوه و دلیجان نیز از وضعیت نارنجی به قرمز پرخطر تغییر وضعیت داده‌اند.
وی اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۶ ماه از شیوع کرونا به جای کاهش بیماری، روز به روز به شهرهای پرخطر استان مرکزی اضافه می‌شود و این امر فشار مضاعفی بر کادر بهداشت و درمان استان وارد کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای هفته‌های آینده وضعیت خوبی برای استان مرکزی به لحاظ ویروس کرونا پیش بینی نمی‌شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، روزهای بسیار بحرانی در پیش رو  است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز