استاندار مرکزی:

با هماهنگی بین بخشی به استقبال برنامه‌های ماه محرم و صفر می‌رویم

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۵
با هماهنگی بین بخشی به استقبال برنامه‌های ماه محرم و صفر می‌رویم
استاندار استان مرکزی گفت: همانطور که از ابتدای اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه تاکنون ۱۷۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است از عید ولایت تا پایان ماه صفر حداقل ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده   در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی و هیئات مذهبی شهرستان اراک که به صورت ویدئو کنفرانس با شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین بخشی به استقبال برنامه‌های ماه محرم و صفر می‌رود و امیدواریم رسالت و ماموریت خویش را در این حوزه به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال یک سال متفاوت در برگزاری برنامه‌های تجمعی پیش رو داریم، گفت: هم اکنون ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در شیوع بیماری کووید ۱۹ است و استان مرکزی نیز به همراه ۲۵ استان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد ولی با وجود این شرایط، هیچ منعی برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی بویژه ایام محرم و صفر به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجود ندارد.

استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم به دلیل عشق به سیدالشهدا همواره سراسیمه و با اشتیاق بیشتری در عزاداری ماه محرم و صفر شرکت می‌کنند، گفت: نباید این عشق و شور حسینی منجر به آسیب دیدن سلامت و جان مردم شود.

وی تاکید کرد: باید با مشارکت مردم بویژه هیئات مذهبی و مساجد علاوه بر اینکه مراسم عزاداری پرشورتر و باشکوه تر از گذشته به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، در غیر این صورت عزادار تعداد  بیشتری از عزیزانمان خواهیم شد.

آقازاده با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی همواره نشان داده‌اند که در ترویج فرهنگ عاشورا، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ترویج ارزش‌های اسلامی فرهنگ ساز هستند، تصریح کرد: انتشار پیام عاشورا ماموریت اصلی ماست و انعکاس مخالفت با زیر بار ظلم رفتن و انتشار پیام رحمانی اهل بیت(ع) را نیز در سال جاری و شرایط کرونایی با فرهنگ‌سازی انجام خواهیم داد.

وی با تاکید مجدد بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با فرهنگ سازی و آموزش و با استفاده از ابزارهای گوناگون در هیئات مذهبی تصریح کرد: هیئات مذهبی با اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه و نیز آموزش و فرهنگ سازی بین عزاداران، حساسیت برپایی مجالس تجمعی را تبیین کنند. نباید کاری کنیم جان انسان‌ها به خطر بیفتد و امام حسین(ع) هم راضی به این کار نیست.

وی تصریح کرد: همه باید ضوابط را رعایت کنیم و به منویات رهبری رجامه عمل بپوشانیم. باید توصیه‌های ولی فقیه را در نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر رعایت کنیم. در شرایط کرونایی هم می‌شود عزاداری کرد و هم کمترین آسیب را از کرونا دید به شرط آنکه شیوه نامه‌ها رعایت شود. عزاداری باید با تاکید بر حفظ سلامت و جان مردم انجام شود.

استاندار مرکزی همچنین گفت: با تصمیم ستاد کرونا برنامه‌های تجمعی و جشن دهه ولایت برای حفظ سلامت مردم لغو شد چرا که حفظ جان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: پذیرایی و توزیع نذورات در ماه محرم ممنوع اعلام شد و در قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی  مقرر شده است که همانطور که از ابتدای اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه تاکنون ۱۷۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است از عید ولایت تا پایان ماه صفر حداقل ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز