ذخیره‌سازی بیش از ۶۰۰ مورد خون بند ناف نوزادان در سمنان

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۹۹۴۰
ذخیره‌سازی بیش از ۶۰۰ مورد خون بند ناف نوزادان در سمنان
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: بیش از ۶۰۰ مورد ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حسن رهایی پیش‌ازظهر امروز در آستانه 16 مرداد، چهلمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اساسنامه جهاد دانشگاهی، هشت مورد وظیفه به‌عنوان مأموریت برای جهاد دانشگاهی در کشور با رویکرد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های بخش پژوهشی جهاد دانشگاهی در استان سمنان تصریح کرد: برخی پروژه‌های جهاد دانشگاهی در استان سمنان مأموریت ملی دارند؛ پروژه رویان مهدی‌شهر یکی از پروژه‌های ملی است که خوشبختانه با جذب اعتبارات لازم پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: خرید زمین و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی همراه احداث خیابان‌ها و آسفالت‌ریزی کل محوطه و... انجام‌شده است و امیدواریم با حمایت مسؤولان استانی و دولت و تخصیص اعتبارات باقیمانده و اعتبارات تجهیزات در تکمیل آن تسریع شود.

رهایی یادآوری کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف رویان نیز ظرفیت نوین و باارزشی بوده که توسط این مجموعه از سال 1392 در استان مشغول به ارائه خدمت است و تاکنون بالغ بر دو هزار مراجعه و بیش از 600 مورد ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام‌ شده است.

او در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه گردشگری کویر، کشاورزی و حوزه مرکز خدمات تخصصی زمین‌شناسی و معدن (آزمایشگاه مصالح ساختمانی) در استان گفت: اخذ موافقت کلی برای گروه برنامه‌ریزی گردشگری کویر و پیگیری برای اخذ موافقت اصولی گروه، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط، پیش‌بینی و تهیه زمین به مساحت 16 هکتار برای احداث مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی و همچنین اخذ موافقت قطعی برای مرکز خدمات تخصصی زمین‌شناسی و معدن، احداث و تجهیز آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مرتبط با مواد معدنی موجود در سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کویر سمنان و مرکز تولیدات گیاهی در شاهرود نیز از جمله پروژه‌های ملی جهاد دانشگاهی در استان سمنان است که در دو حوزه مطالعات کویر و کشاورزی در حال راه‌اندازی است و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و تخصیص اعتبارات باقیمانده در تکمیل آن تسریع شود.

رهایی در تشریح فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان بر محور آموزش‌های عمومی، تخصصی و مهارت‌محور، تمرکز یافته است که در گروه‌های آموزشی مختلف و به‌صورت تک‌درس، ترمیک و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌گردد.

او اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر 517 نفر در قالب 163 دوره آموزشی آزاد شامل آموزش‌های زبان خارجه آموزش‌های مهارتی پزشکی، آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و کارآفرینی و همچنین 33 هزار و 616 نفر در غالب 58 دوره آموزشی کارفرمایی و قراردادی شرکت کردند، همچنین از طریق سامانه آموزش‌های مجازی و سامانه آزمون آنلاین جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز بیش از دو هزار دوره آزمون برای بالغ بر 6 هزار نفر از متقاضیان در دستگاه‌های اجرائی و فراگیران آزاد برگزار شده است.

رهایی ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر دو هزار نفر در استان در بیش از 50 دوره آموزشی مهارت پزشکی شامل تکنسین داروخانه، دستیار کنار دندان‌پزشک، کاربرد درمانی گیاهان دارویی، دستیار چشم‌پزشک، امدادگر اورژانس (فوریت‌های پزشکی) و... شرکت کردند و درصد بالای ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: مرکز آموزش‌های مهارتی پزشکی جهاد دانشگاهی استان سمنان، با اخذ مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان تنها مرکز فعال در این حوزه در استان سمنان فعالیت می‌کند.

رهایی از راه‌اندازی و اخذ مجوز دو مرکز نوآوری در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی با زمینه فعالیت نرم‌افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و IT در جهاد دانشگاهی استان سمنان آغاز به کار کرده است.

او گفت: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری جشنواره دانشجویی کویر، برگزاری دو دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان، برگزاری سه مورد اردوی ملی ایران مرز پرگهر در استان سمنان، انجام دو طرح نظرسنجی بررسی انتظارات و مطالبات مردم از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بررسی سبک زندگی دانشجویان توسط مرکز افکار سنجی ایسپای سمنان نیز از جمله اقدامات این حوزه در یک سال اخیر بوده است.

رهایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی داری سه خبرگزاری فعال در سطح ملی است، از ایسنا به‌عنوان یک رسانه جریان‌ساز نام برد و با اشاره به لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با فعالان رسانه‌ای در استان گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه بسیار مهم و حائز اهمیت است و توسعه بدون پیوست رسانه امکان‌پذیر نیست.

وی از آمادگی رسانه‌های وابسته به جهاد دانشگاهی برای نقش‌آفرینی بیشتر برای توسعه استان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در این بخش با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های خود، کمک‌کار توسعه استان باشد.

 

نظر شما