نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

هر کس در صیانت از جان مردم کوتاهی کند شرعا ضامن است / برنامه های محرم و صفر طوری اجرا شود که اطمینان کامل از سلامت و جان مردم داشته باشیم

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۹۹۴۹
هر کس در صیانت از جان مردم کوتاهی کند شرعا ضامن است /  برنامه های محرم و صفر طوری اجرا شود که اطمینان کامل از سلامت و جان مردم داشته باشیم
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مجالس عزاداری ماه محرم و صفر باید با اطمینان کامل از حفظ سلامت و صیانت از جان مردم برگزار شود.

به گزارش برنا از اراک ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی   در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی و هیئات مذهبی شهرستان اراک که به صورت ویدئوکنفرانس با شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد، بر هماهنگی به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با شرایط کرونایی تاکید کرد و افزود: در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی بویژه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که با کمترین آسیب و حداقل دغدغه برای سلامت مردم همراه باشد و طوری اجرا شود که اطمینان کامل از سلامت و جان مردم داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در پیک جدید و بحران مرحله دوم کرونا وضعیت استان، بویژه کلانشهر اراک مناسب نیست و ادامه این روند قطعا منجر به اعمال محدودیت و تصمیمات سختگیرانه و شدیدتر خواهد شد که امیدواریم با رعایت و همکاری مردم وضعیت کرونا در این استان به حالت سفید برگردد.

امام جمعه اراک افزود: افزایش ضریب صیانت و مراقبت توسط مردم شرایط را عادی خواهد کرد گرچه شرایط استان مرکزی با تلاش‌های صورت گرفته نسبت به سایر استانها بهتر است.

وی بر ایجاد فرصت‌های جدید و شیوه‌های مناسب با همراهی و همکاری عامه مردم برای بزرگداشت مناسبت‌های دینی و ارزشی تاکید کرد و افزود: باید اطمینان لازم برای عبور به سلامت از این مرحله بحرانی کرونا در اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر حاصل شود تا  فشار بر روی کادر درمان و بیمارستان‌ها نیز کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت در عزاداری‌های حسینی مهمتر از کمیت است، گفت: باید آبروی شیعه در نحوه برگزاری مراسم عزاداری با تقویت محتوا در سال جاری حفظ شود و با انجام اقدامات پیشگیرانه و با رعایت فاصله اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات به سلامت از این پیک عبور کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی باید به طور کامل رعایت شود، اظهار کرد: سلامت و جان مردم اهمیت بالایی دارد و حفظ و صیانت از آن در دست برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران است. هر کس در صیانت از جان مردم کوتاهی کند شرعا ضامن است و گناه بزرگی مرتکب شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تامین سلامتی مردم از اوجب واجبات و عبادت است، اظهار کرد: نجات جان یک نفر به منزله نجات جان کل جامعه است و برعکس از بین بردن جان یک انسان به منزله از بین بردن جان همه انسان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به نقش برجسته این استان در طرح مواسات و کمک مومنانه در لبیک به فرمان رهبری گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، مردم استان مرکزی بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی را در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر مشارکت در طرح مواسات و کمک مومنانه بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کردند.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در سه مناسبت شامل دهه امامت و ولایت، ماه محرم و صفر برای ۱۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر به ارزش بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان هدفگذاری شده است و امیدواریم این طرح خداپسندانه و خیرخواهانه تا ۲۰۰ هزار بسته هم افزایش یابد. انتظار می‌رود مردم نذورات خود را در شرایط کرونایی به نیازمندان و فقرا با محوریت مساجد و روحانیون در قالب بسته‌های معیشتی اهدا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بر سازماندهی نذورات مردمی تاکید کرد و افزود: در مناسبت‌های پیش رو غذای گرم به هیچ عنوان توزیع نشود و توزیع نذورات در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز