فردوسی مطرح کرد :

اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک هیچگونه دخل و تصرفی در مباحث مالی هیاتهای ورزشی ندارد / اکثر اماکن ورزشی از طریق مزایده قانونی در اختیار بخش خصوصی است

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۹۹۷۶
اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک هیچگونه دخل و تصرفی در مباحث مالی هیاتهای ورزشی ندارد / اکثر اماکن ورزشی از طریق مزایده قانونی در اختیار بخش خصوصی است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک اظهار داشت: ادارات شهرستانهای تابعه و هیات های ورزشی هیچگونه دخل و تصرفی در مباحث مالی ندارند و تمامی اعتبارات و واریزی ها از سوی اداره کل با نظارت دقیق مدیر و معاونین و ذی حسابان انجام می شود. 

به گزارش برنا از اراک احسان فردوسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا بیان داشت : مجموعه و اماکن ورزشی که در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک است ، شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارد و بر اساس قانون( ماده ۸۸) از سوی وزارت متبوع، اختیار واگذاری و بهره برداری و دادن خدمات ورزشی از طریق مزایده های رسمی می توان این اماکن را به صورت اجاره به بخش خصوصی تفویض اختیار کرد .

وی همچنین افزود: بر اساس ماده ۲۷ ، شرایط مزایده بر اساس توانایی مستاجر است به گونه ای که این شرایط برای مستاجر فراهم میشود که نخست زیرساخت های لازم جهت تبدیل به احسن و تجهیز اماکن ورزشی را فراهم کند و زمان بیشتری برای بهره برداری و شرایط درآمدزایی و ایجاد اشتغال به بخش خصوصی داده می شود .

فردوسی در خصوص مشکلات قطع حامل های انرژی نیز گفت : با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی در مجموعه های ورزشی و نداشتن اعتبار جهت تسویه حساب حامل‌های انرژی بخصوص در مجموعه ۵ مرداد اراک و صد البته بدهی های قبلی و سربار از گذشته بر اداره ورزش شهرستان اراک و هیاتهای ورزشی،؛ متاسفانه این اداره را با چالش و معضلی بنام قطعی آب و برق مجموعه روبرو ‌کرده است .

وی تصریح کرد : با توجه به شیوع کرونا ، اعتبارات و موجودی حساب‌های هیاتهای ورزشی ، پاسخگوی تسویه بدهی و هزینه های حامل های انرژی که بعضا هم از پیش به ارث مانده ، نیست و باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک یادآور شد : با توجه به عدم واریز و تسویه حساب کامل حامل‌های انرژی در زمان مدیریت قبلی اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک، هم اکنون این اداره ، با انباشت بدهی حدود ۴۰ میلیونی هزینه های حامل انرژی آب و برق و همچنین بدهی ۱۸۰ میلیونی به آب منطقه ای و ۲۰۰ میلیونی پول گاز این مجموعه ، مواجه است که متاسفانه مشکلات زیادی را برای این اداره ایجاد کرده است .

فردوسی با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی به واسطه شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکید کرد: این بیماری منجر به عدم حضور ورزشکاران در سالنهای ورزشی و هرگونه واریزی به حساب‌های مستاجرین و تعطیلی های پی در پی مجموعه ها و همچنین تعویق واریز فیش های حامل انرژی شده که هیات های ورزشی و مستاجرین بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است و چنانچه این روند استمرار داشته باشد در آینده مشکلات بیشتری گریبانگیر اداره ورزش و جوانان می شود .

وی ضمن گلایه از معدود رسانه های استان خاطرنشان کرد : در این راستا متاسفانه عدم درک صحیح و حرکت خط تخریب و برداشت های غلط و نداشتن آگاهی از قانون برخی صاحبان قلم ، در صدد ایجاد حاشیه در فضای کنونی ورزش استان و شهر هستند که به طور حتم حاصلی جز آسیب به وضع موجود و البته روند رو‌به پیشرفت و توسعه حوزه های مختلف اداری ورزشی و زیرساخت‌های عمرانی ورزشی استان و شهرستان اراک ندارد .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد با تعامل و همدلی ، فضای فرهنگی و اجتماعی استان را تقویت کرده و در راستای رفع مشکلات جوانان به ویژه حوزه ورزش گام های موثرتری برداریم.

 

خبرنگار: آزاده عباسی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز