مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:

هفته قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد با ۸ جشنواره در ۱۵ گرایش در بستر فضای مجازی برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۱:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۰۲۷۰
هفته قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد با ۸ جشنواره در ۱۵ گرایش در بستر فضای مجازی برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هفته قرآن و عترت استان با 8 جشنواره در 15 گرایش فرهنگی و هنری با محوریت فضای مجازی، از 20 تا 26 مردادماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدعلی پیرسبزی در جلسه ستاد برگزاری هفته قرآن و عترت استان افزود: جامعه ما جامعه ای دینی است و ضرورت دارد مبانی قرآن و عترت ، شخصیت ائمه و نگاه‌های دینی برای جامعه تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برگزاری هفته قرآن و عترت فرصت مناسبی است برای شهرستان‌ها و جامعه قرآنی  خاطرنشان کرد:  در این برنامه ها ظرفیت‌های مختلف قرآنی در رشته های فرهنگی  و هنری را  و استعدادهای فعالان قرآنی و هنرمندان شناسایی و شکوفا می شود.   

پیرسبزی همچنین با اعلام جشنواره های هفته قرآن و عترت در استان افزود: مسابقات قرآنی در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ کل، حفظ 20جزء ، حفظ 10جزء ، حفظ 5 جز و حفظ جزء 30 زیر 16 سال در سراسر شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه جشنواره ها با گستره استانی برگزار می شوند گفت: جشنواره سرود و نغمات دینی در شهرستان بویراحمد،جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشگاه آثار تولیدی هنرمندان استان  با موضوعات خوشنویسی ،نقاشی خط، عکس،پوستر و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، جشنواره نمایش خیابانی و نمایشنامه نویسی در شهرستان کهگیلویه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می شوند.

وی در ادامه برگزاری جشنواره های شعر و داستان در شهرستان گچساران، مسابقه کتابخوانی در شهرستان بهمئی و طرح ویژه بیانیه گام دوم انقلاب در سراسر شهرستان های استان را از دیگر جشنواره های هفته قرآن و عترت استان اعلام کرد.   

پیرسبزی همچنین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان  را از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته قرآن و عترت استان عنوان کرد.

 

نظر شما