استاندار کرمانشاه:

رسانه‌ها منافع کلان کرمانشاه را مطالبه کنند

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۰۴۹۰
رسانه‌ها منافع کلان کرمانشاه را مطالبه کنند
استاندار کرمانشاه از تلاش برای جذب سرمایه 20 هزار میلیاردی در استان خبر داد و گفت: رسانه‌ها باید منافع کلان را مطالبه کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند در جلسه نکوداشت روز خبرنگار و هم اندیشی با مدیران مسؤول رسانه‌ها که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: چند سال است به عنوان استاندار در این شهر خدمت می‌کنم و تا زمانی که در کرمانشاه باشم با همان توان و انگیزه روز اول پای کار خواهم بود و از معاونان نیز همین درخواست را دارم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط دشوار این استان را تحویل گرفتم و نرخ بیکاری نیز ۲۲ درصد و در رتبه اول کشور بوده است، گفت: برخی نسبت به این آمار مسؤولیت و توجهی نداشتند در حالی که با شعار دادن اشتغالزایی فراهم نمی‌شود و باید همه پای کار باشند، که خوشبختانه با تلاش توانستیم این نرخ را کاهش دهیم و از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد برسانیم و نتایج خوبی حاصل شد.

او جذب سرمایه‌گذاری را یکی از راه حل های مهم ایجاد شغل در استان کرمانشاه دانست و ادامه داد: عده‌ای سر راه توسعه استان مانع تراشی می‌کنند که نمونه آن جذب سرمایه در پروژه احداث آزادراه (کربلا) در مسیر کرمانشاه به همدان است که رسانه‌های استان کمتر به آن پرداختند و مطالبه کردند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها در راستای منافع کلان استان کرمانشاه، یادآور شد: از رسانه‌ها تقاضا داریم برای اهداف توسعه‌ای بیشتر مطالبه کنند و دغدغه آنان پیشرفت کرمانشاه باشد.

او به هدف گذاری جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان برای سال جاری اشاره و عنوان کرد:، گفت: تلاش می‌کنیم فضای استان را مثبت جلوه دهیم و بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

بازوند عنون کرد: با پیگیری بسیار توانستیم عوامل سریال "نون.خ" را مجاب کنیم که این سریال را در کرمانشاه بسازند و موفق شدیم، اما عده‌ای عنوان کردند که چه مبلغی برای ساخت این سریال داده شده و به فواید آن برای معرفی استان توجهی نمی‌کردند.

او با بیان اینکه مجموعاً ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت این سریال و بابت هزینه هتل و حمل و نقل عوامل سازنده پرداخت شده بود، گفت: از ما نپرسیدند در این ۱۷ شب که سریال پخش شد، در معرفی جاذبه و پتانسیل‌های کرمانشاه چقدر مؤثر واقع شد.

بازوند با اشاره به اینکه از انتقاد نگرانی ندارم، تصریح کرد: در جریان زلزله مهیب سال ۹۶ استان، ۴۵ نوبت در برنامه زنده تلویزیونی پاسخگوی مردم بودم و سخنان آنان را شنیدم، همچنین معتقدم نقد نیازمند برنامه و اطلاعات دقیق است، که در غیر این صورت سبب توسعه نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از تلاش و پیگیری رسانه‌های استان، اظهار داشت: خبرنگاران باید منافع استان را در مطالبه خود مورد توجه و اولویت قرار دهند، تا بتوانند مؤثر و مورد پسند جامعه قرار بگیرند.

نظر شما