۲۵ طرح راکد در سال جاری فعالسازی می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۰۴۹۶
۲۵ طرح راکد در سال جاری فعالسازی می شود
رئیس صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک این روز گفت: ۲۵طرح راکد در سال جاری در سطح استان فعالسازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین پور ۳ پروزه پتروشیمی گچساران،  آب و معدنی سه‌تنگان  و بیواتانول باشت را از پروژه های مهم حوزه اقتصاد مقاومتی نام برد وافزود: ۶ پروژه دیگر به عنوان پروژه های جهشی معرفی شده اند.

وی گفت:پتروشیمی گچساران  ۶۷ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال اولین واحد پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد:پتروشیمی دهدشت از واحدهای مهم استان است میزان  پیشرفت فیزیکی این طرح پایین است اما با تغییر سرمایه‌گذار و واگذاری طرح به شرکت هلدینگ خلیج فارس پیشرفت طرح تسهیل یابد.

وی اظهار کرد: آب معدنی ۴۴۳۵ منطقه سه تنگان و آهک هیدراته چرام که بخشی از فسفات چرام است  تا پایان بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

حسین پور ادامه داد:پروژه بیواتانول زیست باشت (تولید الکل) دیگر پروژه مهم استان است که تمام محصولات آن صادراتی بوده، شرکت ایدرو مجری این طرح است و حجم پیشرفت ۱۵ درصد دارد که این دومین واحد بیواتانول زیستی در کشور است.

وی  با اشاره به پروژه بسته‌بندی گیاهان دارویی گچساران گفت: پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی داریم، همچنین شرکت نیترات که در دیشموک است به زودی راه‌اندازی می‌شود البته استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای محروم مانده است.

وی در خصوص اقدامات این سازمان پس از شیوع کرونا افزود : در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونابلافاصله خط تولید یک واحد آرایشی بهداشتی به ژل بهداشتی تبدیل شد و کارخانه الکل بعد از ۱۰ سال نیمه فعالی فعال شد، برای تولید ماسک واحدهای کارگاهی فعال  و همه حوزه‌ها پای کار آمدند‌، همچنین واحد دستمال کاغذی در گچساران به ماسک صنعتی تبدیل شد و روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی هم تولید می‌شود.

حسین پور ادامه داد:  ۲هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از خبازی ها انجام شده ۲۱۰ پرونده تشکیل شده است و ۲۵۷ مورد تخلف کشف شده است، تا کنون ۱۲ واحد خبازی پلمب شده ۳۵ واحد خبازی قطع سهمیه شده است ۷۶۵ میلیون ریال هم جریمه شدند.

وی تاکید کرد: هر واحد خبازی تخلف کند فوری سهمیه آرد آن حذف می شود واحدهای خبازی که کیفیت لازم را داشته باشند تشویق خواهیم کرد اگر ۵۰ درصد از این ها به دلیل کم کاری کم فروشی تعطیل شود هیچ مشکلی نداریم.

حسین پورعنوان کرد:در بخش معدن و صنعتی  که در این معاونت انجام می‌شود ما از ابتدای امسال ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی با اشتغال ۹۰۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال صادر کردیم، در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۲۸ مورد جواز صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۱۲ میلیون ریال صادر و دست سرمایه‌گذاری داده شده که برای ۸ هزار و ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: مجموعه فعالیت سازمان صمت زیاد و گسترده است و  ۵۷ درصد اقتصاد مملکت در این حوزه است و این بیانگر جایگاه این سازمان است.

حسین پور در پایان گفت:برخی‌ وظایف سازمان صمت آنی  است و برخی‌ها برنامه‌ریزی شده لذا هوشیاری و هوشمندی بسیار بالایی را می‌طلبد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز