آزادی ۱۱۰ زندانی با نام یکصد و ده شهید در یاسوج

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۴۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۱۰۷۲
آزادی ۱۱۰ زندانی با نام یکصد و ده شهید در یاسوج
مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد در آیین آزاد سازی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد گفت: این زندانی ها با نام و یاد 110 شهید گلزار شهدای یاسوج آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ اسماعیل جمیاری افزود :سازمان زندان ها در کنار مراقبت از زندان ها وظایف بازپروری و اصلاح مجرمان را بر عهده دارد و حقیقتا دنبال این هستیم با پر کردن اوقات فراغت زندانیان و مهارت آموزی زمینه ای را فراهم کنیم که  بازگشت سالم به جامعه داشته باشند.

وی ابراز داشت :زندانی شهروند است  با این تفاوت  که فقط آزادی ندارد و سایر حقوق شهروندی آنها باید رعایت شود .

مدیر کل سازمان امور زندانهای استان تصریح کرد :بخشی از زندانیان ما جرایم غیر عمد هستند که بدهکار غیر بزهکار هستند و  ماندن اینها در زندان تبعات منفی به دنبال دارد هم هزینه نگهداری سخت است و هم خانواده ها یشان دچار مشکل و آسیب های اجتماعی می شوند .

وی با اشاره به اینکه خانواده های زندانیان دغدغه اصلی سازمان زندان هاست گفت :بر این بار هستیم خانواده زندانیان اکثرا هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند ،خانواده های زندانیان را تحقیر نکنیم انگشت اتهام را به سمت شان دراز نکنیم غفلت از اینها باعث افزایش آسیب ها می شود .

جمیاری میزان بدهی این ۱۱۰ زندانی را  بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و تاکید کرد:  توانستیم بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از طلب کاران این زندانیان گذشت بگیریم.

وی در ادامه افزود : بیش از۲۰ میلیارد تومان در قابل تسهیلات تامین شد و امروز با پرداخت ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان ۱۱۰ زندانی از زندان های استان آزاد شدند .

مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد :خوشحال هستیم در این روز مبارک ۱۱۰ نفر از زندان آزاد می شوند ۱۱۰ شهید در گلزار شهدا داریم هر زندانی به نام یک شهید آزاد می شوند.

جمیاری تاکید کرد :اکنون به جرات می گوییم زندان های استان از زندان هایی است تا این لحظه حتی یک مورد گزارش ویروس کرونا در زندان های استان نداشته است.

 

نظر شما