رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

پتروشیمی شازند کمکی برای مقابله با کرونا نکرده است / تا اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی فاصله زیادی وجود دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۵:۴۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹۴
پتروشیمی شازند  کمکی برای مقابله با کرونا نکرده است / تا اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی فاصله زیادی وجود دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: صنایع مادر تخصصی استان در موضوع کرونا و مشارکت در تامین نیازهای بخش درمان همراهی مطلوبی نداشته‌اند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان  در نشست خبری با سانه‌ها به مناسبت روز خبرنگار افزود: پیشتر مقرر شده بود تا  پتروشیمی شازند ۵۰ میلیارد ریال و ایرالکو نیز ۲۰ میلیارد ریال در مقوله مقابله با کرونا به مجموعه دانشگاه کمک کنند که تاکنون تنها، ۲۰ میلیارد ریال آلومینیوم سازی ایران محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه، کمک‌های جهادی همچنان به دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه دارد، اظهار داشت: اما برخی کمک‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت چشمگیر کاهش داشته و فراخوان دانشگاه نیز مورد اقبال واقع نشده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست‌های پدافند زیستی بارها خواهان ساماندهی فعالیت تالارها و آرامستان‌ها شده اما این مهم هنوز تعیین تکلیف نشده است.

 دکتر جمالیان افزود: شهرداری اراک با مسدود کردن ورودی آرامستان اراک به این مهم کمک کرد اما مردم با این وجود از کنار دیوارهای پیش ساخته به آرامستان وارد شدند که لازم است فرهنگ سازی رسانه‌ای صورت گیرد.

وی بیان داشت: وضعیت در آرامستان‌های روستایی نگران کننده‌تر است و برای این مهم از دهیاران و بخشداران خواسته شده تا حضور مردم را مدیریت کنند.

جمالیان اظهار داشت: تاکنون نظارت‌ها در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی جامع نبوده است و همچنان در استان شاهد برگزاری جشن‌های عروسی هستیم و همگان هم برای ممانعت از این مراسم از دانشگاه مطالبه دارند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصوبات پدافند زیستی استان نیازمند اقدامات عملی است تا نتایج اثرگذاری از آن حاصل شود در غیر اینصورت در فصل سرد سال وضعیت بحرانی می‌شود.

دکتر جمالیان افزود: تا عزاداری ماه محرم و صفر فرصتی باقی نمانده و نیاز است نظارت جامع و کاملی صورت گیرد تا در این ایام با بحران بیماری مواجه نوشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم زشکی استان با هرگونه ازدحام مخالف است و برای مراسم عزاداری شیوه نامه بهداشتی خاصی وجود ندارد که جامع و کامل بتواند این مهم را پوشش دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی مخالف برگزاری آیین‌های سوگواری نیست اما توزیع زنجیر بین عزاداران، غیر بهداشتی و باعث انتشار بیماری می‌شود.

وی اظهار داشت: پخت هرگونه نذری و توزیع باعث تجمع و انتشار بیماری می‌شود و دانشگاه معتقد است باید این شیوع نیز تغییر کند و نذر افراد به توزیع اقلام خشک خوراکی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کادر درمان در ارایه خدمات به بیماران کرونایی خسته شده‌اند و این عزیزان ماه‌ها است نتوانسته‌اند خانواده خود و فرزندانشان را ملاقات کنند و با این شرایط برخی از شهروندان حاضر نیستند از جشن تولد و مهمانی دورهمی خود بکاهند.

وی اظهار داشت: عادی انگاری مردم باعث شده کادر درمان به شدت دچار استرس و اضطراب شوند و اگر این عادی انگاری به کارد درمان برسد نمی‌توان آن را پیش بینی کرد اما این قشر زحمت‌کش همواره برای ارایه خدمات درمانی در صف اول ایستاده تا کرونا را با همراهی مردم شکست دهند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برگزاری نشدن نماز جمعه در نقاط قرمز یکی از مصوبات ملی کرونا است بنابراین از ائمه جمعه استان تقاضا داریم نسبت به اجرای این مصوبه همکاری بیشتری داشته باشند.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: باید قبول کرد تا اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی فاصله زیادی وجود دارد چرا که رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی باعث شده تا در فصل تابستان با حجم زیادی بیمار مبتلا به کرونا مواجه شویم.

وی اظهار داشت: سامانه ۳۸۳۹ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در استان مرکزی به علت کمبود نیرو تعطیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز