معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

ابتلا ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان مرکزی به ویورس کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۵:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹۸
ابتلا ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان مرکزی به ویورس کرونا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این استان دو شهید کرونا در سنگر درمان داشته است.

به گزارش برنا از اراک، دکتر بهمن صادقی سده در نشست با رسانه ها همزمان با روز خبرنگار افزود: ماه گذشته با موج دوم بیماری ۳۰ نفر از کادردرمان به این بیماری مبتلا شدند که موجب شد دانشگاه در ارایه خدمات به بیماران با کمبود نیرو مواجه شود.

وی اظهار داشت: ۶۵ تخت ویژه بیماران در مراکز بیمارستانی اراک برای بیماران پیش‌بینی شده است که با تلاش‌های انجام شده این تعداد در ماه آینده به ۱۲۰ تخت افزایش خواهد یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود افزایش تخت‌های ویژه این تعداد همچنان جوابگو نیست زیرا با آغاز فصل سرد و شیوع آنفولانزا و کرونا نیاز است تخت‌های ویژه توسعه یابد. 

دکترصادقی سده افزود: استان با محدودیت تخت بستری و نیرو متخصص و نیمه تخصصی مواجه است که از ۹۰۰ تخت بستری در اراک ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت برای بیماران غیرکرونایی تدارک شده است.

وی اظهار داشت: ۴۳ تا ۶۰ درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با شیوع کرونا کاهش یافته است و تامین تاسیسات پزشکی با ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال برای دانشگاه کمرشکن شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز