طی یکساله گذشته صورت گرفت:

آغاز انقلاب ورزشی در خراسان جنوبی / افتتاح بیش از ۳۷ پروژه ورزشی تا ۱۴۰۰ / ببینید

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۲۲:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۱۶۸۳
آغاز انقلاب ورزشی در خراسان جنوبی / افتتاح بیش از ۳۷ پروژه ورزشی تا ۱۴۰۰ / ببینید
حسن عزیزی بیان کرد: در سفرهای وزیر و معاونین وی حدود ۱۰۰ مصوبه ورزشی با مبلغ حدود ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تصویب شد که نقطه عطف توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان بود که تا کنون ۲۸ پروژه به بهره برداری رسیده و تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ نیز ۳۷ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و تقدیر از خبرنگاران حوزه ورزشی با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: جوان یاوری مکمل جوان باوری است، به این معنا که مسئولان باید جوانان را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌های خود ببینند.

وی افزود: امروز  برای تحقق جایگاه و نقش واقعی جوانان در موضعات مختلف نیازمند گفتمان سازی و ایجاد فرهنگ جوان باوری و جوان یاوری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: چشم انداز اصلی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، برش برنامه‌های عملیاتی مرتبط با عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی بیان کرد: در این چارچوب وزارتخانه ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه پیگیری امور جوانان می‌تواند از  دستگاه‌های دیگر برای موضوعات جوانان مطالبه گری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان باید نسبت به نقش و جایگاه و توانمندی جوانان دقت نظر داشته باشند چرا که خودباوری جوانان بستری برای پویش و پرورش استعدادها است، گفت: جوان یاوری مکمل جوان باوری است، به این معنا که مسئولان باید جوانان را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌های خود ببینند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت جوان باید یک سمن جوانان راه‌اندازی شود.
عزیزی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ سمن جوانان در استان فعال است که تا پایان افق ۱۴۰۰ تعداد آن‌ها به ۵۰ مورد در استان افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف (۶۹ تفاهم نامه منعقد شده) به سازمان‌های مردم نهاد استان تخصیص داده شده است که بخش عمده آن در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی جوانان، اوقات فراغت، بزرگداشت اعیاد مذهبی، آزدواج آسان و پایدار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بودجه‌های ارائه شده به هیئت‌ها بدون در نظر گرفتن خرید تجهیزات است که اداره کل انجام می‌دهد و حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص داده‌ایم و همچنین اعزام‌ها را نیز دربرنمی‌گیرد.
عزیزی یادآور شد: پرداختی به هیئت‌های ورزشی براساس تفاهم نامه تعهدی خواهد بود که شامل سه بخش در ۱۱ رشته ورزشی سند توسعه ورزش قهرمانی، رشته‌های ورزشی پر مخاطب و رشته‌های همگانی است که هر کدام با توجه به میزان تعهد قهرمانی، استعدادیابی، افزایش مربیان و میزبانی و مواردی دیگر بودجه‌هایی دریافت می‌کنند.
وی از فعالیت ۱۶ سمن جوانان فعال در بیرجند گفت و ادامه داد: متاسفانه شهرستان‌های درمیان و نهبندان سمن ندارند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری دینی در جامعه بحث تقویت نظام هدفمند حضور تشکل‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف است.
عزیزی بیان کرد: از ابتدای قبول مسئولیت ورزش و جوانان استان با چالش‌هایی مواجه بودیم که یکی از آن‌ها مصوبه‌های سفر استاندار به شهرستان‌ها بود.
وی تصریح کرد: در این سفرها حدود ۱۰۰ مصوبه ورزشی با مبلغ حدود ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تصویب شد که نقطه عطف توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان بود که تا کنون ۲۸ پروژه به بهره برداری رسیده و تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ نیز ۳۷ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها، عدم اولویت دهی پروژه‌ها و فعالیت‌های ورزشی توسط فرمانداران بود که بودجه‌های اندکی را به حوزه ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اختصاص می‌دادند.
وی بیان کرد: اکنون این بودجه از ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، یکی دیگر از مشکلات را عدم تخصیص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: در سال آینده با آزادسازی ۲۷صدم درصد خیلی از مشکلات رفع خواهد شد و می‌توان تعداد پروژه‌های افتتاحی را از ۳۷مورد به بیش از ۵۰ مورد با توجه به اولویت‌ها افزایش دهیم.عزیزی ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان با شکل گیری مجلس یازدهم به دنبال تصویب قانون بیانیه گام دوم انقلاب است که در این راستا وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی به صورت قانونمند، فرابخشی و همسو فراهم می‌شود.

عزیزی با اشاره به توجه به شهرستان‌های مرزی در سال‌های اخیر، یادآور شد: پروژه‌های متنوعی از جمله زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه با همکاری دستگاه‌های معین افتتاح شده‌اند.

تجلیل خبرنگار

 

تجلیل خبرنگار.jpg1

تجلیل خبرنگار.jpg3

تجلیل خبرنگار.jpg4

تجلیل خبرنگار.jpg5

نظر شما